Nuärjagmormor

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Inger - 20 oktober 2009 18:34


   


ett snabbisbesök ...

av Ludvig ...

gullgubben har börjat rulla runt igen ...

har vilat sig ett tag ...

har fått en ny säng i kväll ...

som morfar kört hem ...

mamma köper och säljer ...

på blocket och tradera ...

det är väl bra ...

att grejerna ...

kommer till användning ...


sonen börjar tröttna ur ...

inget har hänt ...

förutom en remiss till röntgen ...

för att kunna få in en dränering ...

men nu är han piggare ...

infektionen börjar väl ge med sig ...

men nu är det tråkigt ...

och det blir långa dagar ...

ett friskhetstecken ...

dessutom ...

är han inte så förtjust i maten ...

potatisen är inte god ...

tycker han ...

så det är nog rena bantningskuren ...

att ligga inne ...


men nu hoppas jag ...

att det händer nåt i morgon ...

ingen idé att åka och hälsa på ...

för i morgon ...

skulle vägen till Mora ...

vara avstängd i tre timmar ...

antagligen ska traktorgrävaren bärgas ...

som sjönk i myren under veckan ...


en lång promenad ...

blev det på em ...

skönt i solen ...

men nu blir det kyligt igen ...

ska fortsätta med mitt pyssel ...

spindeln håller på att få ben ...


ha en bra kväll ...  

Av Inger - 20 oktober 2009 12:02


  


med lite pyssel ...

en kökssoffa ...

sprängfylld med tygrester ...

skulle behöva rensas ...

så nu har jag plockat fram ...

en pysselbok ...

gamla plyschtyger ...

och symaskinen ...

tänker försöka mig på ...

en spindel ...

bra att ha nåt att fundera på ...

medan jag väntar ...

sonen har inte hört av sig idag ...

så jag hoppas ...

han är under behandling ...

ett besök av Ludvig ...

tror jag också på ...

en promenad i solen ...

blir det också ...


hoppas på en bra dag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards