Nuärjagmormor

Alla inlägg under januari 2021

Av Inger - 30 januari 2021 22:21


vinterkylan är här ...

kall vecka ...

i natt hade vi - 25 ...

svårt att vara ute någon längre stund ...

törs inte riskera kinderna ...

på barnen ...

vi får vara inne och aktivera oss ...

ny kollega ...

nya idéer ...

nya aktiviteter ...

ny energi på jobbet ...


fått ett städryck igen ...

går igenom Emmas gamla rum ...

"kontoret" ...

slänger en massa sparade papper ...

har jag inte tittat på dem ...

på 10, 15 år ...

så kommer jag nog inte att göra det ...

senare heller ...

sorterar kort, tidningsurklipp mm ...

en del saker hamnar på loppisen ...

en del till återvinningen ...

att rensa är bland det bästa jag vet ...



Av Inger - 26 januari 2021 06:00


för tretton år sedan ...

var jag lite sugen ...

att börja blogga ...

hade inte så stora kunskaper ...

i den här världen ...

men jag har lärt mig en hel del ...

namnet på bloggen ...

blev snartmormor

eftersom jag skulle bli mormor ...

samma månad ...

aldrig trodde jag ...

att jag skulle hålla i bloggen så länge ...

men nu är bloggen ...

och Oscar 13 år ...


jag var en ung mormor på 47 ...

ganska mitt i livet ...

och nu är jag en äldre dam ...

på snart 60 ...

som börjar se framemot att sluta jobba ...

och göra vad jag vill ...




 


 


 


Grattis fantastiska Oscar ...

du är alltid så go ...

lycka till i ditt liv ...

kommer alltid att finnas för dig   

Av Inger - 20 januari 2021 19:24


 


en era har gått i graven ...

den sista av syskonen Grönbergs ...

har lämnat oss ...

Anders ...

pappas älskade storebror ...

min snälla farbror ...

har lämnat oss ...

efter 95 år ...

den stora syskonskaran ...

är borta ...

syskonen ...

som alltid månade om varandra ...

fanns alltid när hjälp behövdes ...

nu är vi kusiner äldst ...

känns konstigt ...

men ändå livets gång ...



så många minnen jag har ...

varje lördagsförmiddag ...

tog pappa och jag en tur till Haga ...

antingen med cykel el spark ...

för att träffa brorsan ...

vi fiskade och plockade bär ...

bär i stora mängder ...

bingon var viktig ...

och fotbollen så klart ...


Vila i frid farbror Anders 

Av Inger - 17 januari 2021 20:13


den här veckan ...

blev det vinter ...

kylan kom ...

- 20 grader en morgon ...

 det har varit -10 till -15 varje dag ...

utevistelse en stund på morgonen ...

solen har visat sig ...

ljuvligt vackert ...

med snö, blå himmel och frost ...


tog mig till frissan ...

klippning och slingor ...

ny människa ...


tog en promenad ...

i kylan ...

runt Asphagen ...

alltid lika vackert ...

sommar som vinter ...


             


lite småplock hemma ...

bakat en del ...

rensat bland mjölpåsarna ...

Leilas filmjölkslimpa ...

är bra för rester av mjöl och frön ...

nybakad sockerkaka till fika ...

inträffar sällan ...


annars blir det mycket tv ...

och virkning ...

försöker göra färdigt en massa projekt ...

nu är det en massa rutor ...

som väntar på ihopsättning ...


 


få se hur stort det blir ...

Av Inger - 11 januari 2021 19:50


nu är vintern här ...

vi har fått 1 dm idag ...

väldigt lite ...

mot resten av Sverige ...

men det räcker för mig ...


tittat på Tour de ski ...

hela helgen ...

händelser både hit och dit ...

men så kul ...

att Ebba fick ta sin första VC-seger ...

och Oskar Svensson ...

skrällde i sprinten ...

med sin första VC-seger ...


själv tog jag en fin powerwalk ...

till Skansbacken/Haga ...

blev nog 7 km ...

och med stavar så ökar pulsen rejält ...



"farmors lilla stuga" ...

som numer har en annan ägare ...

men den finns i mitt hjärta för evigt ...

här hade jag Bullerbysomrar ...

med farmor ...


       


Tällbergsdammen i vinterskrud ...

en förtrollad plats ...

på sommaren ...

helt ljuvligt ställe i skogen ...


barnbarnen har åkt skridskor ...

i många dagar ...

Oscar och Alice pappa ...

har fixat is på rinken ...

nu är det andra föräldrar som får ta över ...

Hampus har lärt sig att åka skridskor ...

nu är det bara mera träning som gäller ...

konstiga tider ...

nu är det uterinkar som gäller ...

när man inte får vistas i ishallarna ...


jag har ägnat många timmar till virkning ...

nu är många ...

av mina påbörjade projekt färdiga ...

senast i raden ...

Barbafamiljen 

 


 






Av Inger - 4 januari 2021 20:02


jullovet/semestern ...

är snart slut ...

börjar på torsdag igen ...

ledigheten har tillbringats i soffan ...

virkande ...

gjort färdigt en masssa halvfärdiga projekt ...


   


babblarna till en liten kommande vän ...


   


fyllt på i kakförrådet ...

behöver inhandla mer garn ...

i läckra färger ...



Av Inger - 3 januari 2021 20:38


tre dagar in på nya året ...

kom hon solen ...

-10 grader ...

på morgonen ...

sol, ljus, blå himmel, krispig snö ...

och alldeles ljuvligt ...


           


Västerdalälven, Asphagen ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards