Nuärjagmormor

Alla inlägg under januari 2012

Av Inger - 31 januari 2012 20:29


har namnsdag idag ...


 


grattis ...

vår lilla prinsessa ...

7½ månad ...


kram från mormor

Av Inger - 31 januari 2012 19:38


läser på Ickas blogg att  ...

Alice sprallis ...

går runt med ...

lära-gå-vagnen ...

gofisan ...

är kanske på G ...

till 1-årsdagen ...

nästa söndag ...


 en dag med mycket rörelse ...

utelek ...

röris och rörelselek ...

i lekhallen ...

dans och spring ...

till musik ...

innan fisken ...

en ny flanosaga ...

med bilar ...

iställer för bockar ...

som jag fått ...

från ...

dockmormor ...

populär hos grabbarna ...


en kvällspromenad ...

runt station ...

den träningen räcker ...

fortfarande ...

snuvan hänger i ...

usch, nu är jag less ...

på att snyta mig ...


i morgon ...

är det storsamling ...

vi firar ...

januari-barnen ...

med ...

sång, musik och glass ...

  


ha en bra kväll ...


 




Av Inger - 30 januari 2012 20:12


vaknade 3.30 ... 

av Sagis ...

kände mig bättre ...

sov igen ...

och kände mig rätt ok ...

när det var dags att gå upp ...

fortfarande väldigt snuvig ...

men inte så "sjuk" längre ...

så dagen ...

har gått bra ...

vi har planerat ...

många bra idéer ...

inom vårt tema ...

ute ett par timmar ...

efter lunch ...

konstigt väder ...

råkallt ...

men skönt att vara ute ...


en kvällspromenad ...

innan ...

familjen annorlunda ...

måste ses ...


ha en bra kväll ...



Av Inger - 29 januari 2012 11:29


jag är bra på ...

att dra igång projekt ...

ofta blir de inte färdiga ...

men här ...

är ett delprojekt färdigt ...

och fortsättning följer ...


något som också fortsätter ...

är snuvan ...

grönsnorig ...

och tung i huvudet ...

sitter säkert i bihålorna ...

så nässprayen ...

är en viktig kompis ...

får väl ta mig jobbet ...

i morgon ...

och göra ett försök ...

men några höga hastigheter ...

blir det inte ...




Av Inger - 28 januari 2012 15:05


efter en långpromenad ...

i snöflingor ...

lite TV-tittande ...

bjöd sonen på lunch ...

på Annas Café ...

varsin nachotallrik ...

slank ner ...


 


jättegott ...

kan varmt rekommenderas ...

till hungriga ...



Av Inger - 28 januari 2012 10:28


som inte lyckas ...

få sin SM-guldmedalj ...

men han tampas ...

ju ...

mot Marcus Hellner ...

två väldigt duktiga skidåkare ...

grattis båda ...


själv har jag ...

gnuggat in ...

en flaska bonvax ...

på köks/hallgolvet ...

behövdes ...

kan jag bara säga ...

vilken skillnad ...

det kommer att bli att städa ...


en långpromenad ...

skulle sitta fint ...


ha de ...


Av Inger - 27 januari 2012 20:26


fick besök av snuvisar ...

från Björbo ...

så vi hostade lite ikapp ...

känner mig rätt bra ...

men är lite hes ...

det här var segt ...

att bli av med ...

kändes nödvändigt ...

med ett besök ...

hos mamma ...

tog med ett par semlor ...

och kaffe ...

lämnade pappa där ...

och drog på byn ...

lite inhandling ...

lämna/hämta böcker ...

tillbaka ...

för att hämta pappa ...

kvällsbesök ...

av fyraåringen och syrran ...

när mamma snabbade sig ...

till hallen ...

Alice är precis lik mamma ...

bläddrar i tidning/katalog ...

läääänge ...

och roar sig själv ...


ser ut att bli ...

en egendag i morgon ...

men den ska jag väl kunna fylla ut ...

skulle jag tro ...


ha en bra fredagskväll ...


-4 grader ...

kylig blåst ...

ingen skön dag ...

men snart är det ...

februari ...


Av Inger - 26 januari 2012 16:07


 


en nöjd kille ...

kl 6 vaknade Alice ...

och då ...

var det dags för paket ...

en sprillans ny cykel ...

eller ...

det är nog en cross ...

med Oscars ögon ...

den gamla, begagnade lilla cykeln ...

kan härmed lämnas till ...

kusin Ludvig ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards