Nuärjagmormor

Alla inlägg under februari 2021

Av Inger - 27 februari 2021 20:02


en härlig och solig morgon ...

tog en promenad ...

mulnade på ...

Frida och Ebba ...

fixade silver och brons ...

på Skiatlon ...

Kalla tillbaka som femma ...

en tur till stugan ...

isen ser inte så fräsch ut ...

runt om i landet ...

går människor igenom isarna ...

tragiskt ...


 

i början av veckan ...

gick isen upp vid Asphagen ...

sen har det varit lite minusgrader på nätterna ...

men soligt på dagarna ...


   


en ljuvlig runda i Asphagen ...

totalt snöfritt ...


   

planterade dahliafrön och körsbärstomater ...

i måndags ...

i mina "pottor" ...

igår var det dahlior uppe ...

och idag kommer tomatplantorna ...

så spännande att se hur många plantor ...

jag får ...




Av Inger - 23 februari 2021 19:43


vårväder ...

en ljuvlig dag ...

med solsken ...

och massor av vattenlek ...

det töar ...

och tjälen slöpper ...


 


i söndags började det verkligen töa ...

älven är ganska läskig ...

och många sjöar har klen is ...


idag har vi avtackat en kär kollega ...

en ung tjej som växt in sig hos oss ...

tyvärr går hennes vikariat ut ...

och hon ska bli mamma igen ...

men vi har klickat från första stund ...

trots att jag lätt ...

kunnat vara hennes mamma ...

hon ville så gärna ha ...

Babblarna ...

och det fick hon ...


 


tack för att jag fått lära känna dig, Irina ...

och lycka till ...


nästa virkprojekt blir ...


 


en liten filt ...

lätt att virka framför tv:n ...



Av Inger - 22 februari 2021 19:54


ikväll ...

har jag sått tomater ...

och dahlior ...

i mina nya "pottor" ...

gror alla frön ...

så drunknar jag i tomatplantor ...

men det går ju att ge bort ...

och sälja ...


idag har vi vårväder ...

behövdes galonställ igen ...

och cyklarna kom fram ...

kullen var bara ett kladd ...

och slut på all iskonst ...


kul att jobba igen ...

men jag har så ont i kroppen ...

känner säkert av atros el reumatism ...

känner mig stel och otymplig ...

coviden ökar i Dalarna ...

förstår det ...

när Skistar kör som vanligt i Sälen ...

att det inte går ...

att stänga ner aktiviteter ...

som inte är nödvändiga ...


Av Inger - 20 februari 2021 20:08


dripp, dropp ...

det börjar lika nåt ...

nu har vi plötsligt + 3 och regn ...

snön töar och isarna smälter ...

skidspåren försvann ...

och så ska det bli många plusgrader ...

under veckan ...


tittar på skidskytte ...

bakar, tar nån promenad ...

och virkar ...

skön helg ...

Hampus  var här igår ...

och dammade av leksakerna igen ...

det var länge sen sist ...


jag blir i allafall piggare ...

 när jag känner av våren ...

det finns hopp ...

trots alla mutationer ...


visar inga bilder ...

Nås är inte vackert i grådasket ...

Av Inger - 18 februari 2021 20:20


blev en sjukvecka ...

kände av halsen i söndags ...

har testat för covid ...

men kände mig inte direkt sjuk ...

och det var jag inte heller ...

provet var inte så äckligt ...

som en del tycker att det är ...

har hållit mig hemma ...

hela veckan ...

för jag har kännt av halsen ...

hela tiden ...

sovit rätt bra igen ...

ätit bättre och mindre ...

inget "skit" ...

känner mig bättre i kroppen ...

och bullmagen är mindre ...

plötsligt finns inget sug ...

efter något sött ...

inget läge att träna ...

och jag har varit trött, lat ...

visserligen promenader ...

men ger inte mig så jättemycket ...

inte sugen på att åka skidor ...

trots fina spår ...

och sällskap ...

längtar efter våren ...

småfixat lite hemma ...

läst böcker ...

och naturligtvis så har jag njutit av ...

Skidskyttemedaljer ...


Av Inger - 14 februari 2021 20:59


 


VM-guld ...

världsrekord på skridskor ...

VM-silver ...

skidskytte ...

helt fantastisk idrottshelg ...


nu har vi sett ett annat väder ...

-11 i morse ...

men upp mot nollan ...

under dagen ...

gnistrande snö, blå himmel och sol ...

en promenad mellan skidloppen ...

sonen har gjort många mil ...

med skoter ...

mannen har åkt långt på skidor ...

får nog ta fram skidorna till helgen ...

inte så sugen ...

men bra motion ...


plockade i garderoben igen ...

hittade mycket ...

att avyttra ...

ljuvligt att lätta på trycket ...

och få tomma ytor ...


värmen har hittat in på altanen ...

snart är det vår ...

hoppas jag ...

får börja tänka på frösådd ...

tomater och dahlior ...

kommer först ...


Av Inger - 13 februari 2021 21:10


-23 när vi vaknade ...

får panik på denna kyla ...

följde mannen till verkstaden ...

han lagade bil ...

jag plockade vid loppisen ...

längtar efter vårväder ...

så att jag kan öppna ...

har massor av "nya" saker igen ...


en promenad i solen ...

kyligt mot norr ...

men plusgrader i söder ...

nu ikväll är det -4 ...

tror inte det är sant ...

kylan har hållit oss i ett järngrepp ...

i snart tre veckor ...


VM-guld i skicross, Sandra Näslund ...



Av Inger - 12 februari 2021 06:15


i snöstorm och kyla ...

anlände vår första prinsessa ...

en februaridag för 10 år sedan ...


 


en tjej med skinn på näsan ...

och ett driv utan dess like ...

har åkt skridskor och skidor ...

nästan sen hon föddes ...

på längden och tvären ...

springer snabbt ...

och hoppar långt ...

spelar fotboll ...

och handboll ...

och kan mäta sig med killarna ...

en tävlingsmänniska ...

som inte gillar att förlora ...

gillar Stina Nilsson ...


våra guldstunder ...

när vi diskuterar ...

och Alice berättar ...

är härliga ...


Grattis älskade unge på din stora dag   


 


 


 


 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards