Nuärjagmormor

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Inger - 4 oktober 2009 21:22


  


Hej allihop ...

nu kan jag sitta i mormors soffa ...

en snäll liten kille i kväll ...

som bara tröttnade ur lite grann ...

innan pappa var färdig ...

skrivaren får vi ta en annan dag ...

men nu kan vi surfa säkert ...

och det är huvudsaken ...


ska snart göra kväll ...

skippar filmen ...

drygt med dubbningen ...

synd för böckerna ...

är spännande ...


vi hörs igen imorgon ...

godnatt där ute ...

Av Inger - 4 oktober 2009 17:08


kom just hem från Ludvig ...

fikat ...

tittat på den fina fondtapeten ...

den är läcker ...

dammsög lite ...

vek lite tvätt ...

just nu väldigt rörigt ...

men blir bättre ...

när de nu kan flytta in i sovrummet ...

taket i hallen har fått nya plattor ...

fattas golvmatta ...

och tapeter ...

sen är det fääääärdigt ...

blir så fint ...

sen kan de börja leva ...

just nu gäller det att existera i röran ...

tur att Ludvig varit så liten ...

under renoveringen ...

och inte har krupit runt i sågspån ...

och allt annat ...


har bjudit Ludvigs föräldrar på tacos ...

M ska virusskydda datorerna ...

och koppla in skrivaren ...

inget bra på det själv ...

sen ska jag inte tjata på ett tag ...


vi hörs ...

Av Inger - 4 oktober 2009 13:35


ja, iallafall att jag är ledig ...

sov länge ...

för en gångs skull ...

hade en timme ...

mellan 5 och 6 ...

där tankarna snurrade ...

kunde inte sova ...


lite tråkigt väder ...

regnar emellanåt ...

har vräkt ner i natt ...

men ingen snö ...

det tackar jag för ...

men bilar som kommer norrifrån ...

är snöiga ...

tydligen 2 dm blötsnö ...

i norra Dalarna ...


har gjort lite samtalsunderlag ...

lagat middag ...

blev schnitzel ...

så nu har jag ett gäng ...

matlådor klara ...

härligt ...

sonen ska jobba kväll ...

så vi blir ensamma under veckan ...

jag har en lång vecka ...

sen em varje dag ...

personalmöte ...

när jag slutar tidigt ...

så det blir inte mycket gjort hemma ...

förutom matlagning ...

ska hämta lite granris ...

nån kväll ...

för att täcka mina kryddodlingar ...

kratta lite löv ...

ska passa på ...

att gå ut lite ...

nu när vädret är rätt ok ...


nattens sena hämtning gick bra ...

blev lite rädd ...

plötsligt står tre killar på vägen ...

och viftar ...

jag stannar inte ...

trodde först att det var djur på vägen ...

så jag bromsade in ...

men det var det inte ...

såg ingen bil eller nåt annat ...

ganska mysko ...

men de hade garanterat telefon ...

om hjälp skulle behövts ...

ensam i bilen ...

kändes det lite olustigt ...

i dessa tider ...

med en del konstiga försvinnanden ...


ha en bra dag ...


ha en bra dag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards