Nuärjagmormor

Alla inlägg under november 2013

Av Inger - 30 november 2013 22:57


färdiga att åka till stugan ...

vid 8.30 ...

för att bränna ris ...

från röjningen ...

och rensa upp i skogen ...

en härlig morgon ...

som gjord för att vara ute ...

och fortfarande snöfritt ...

så det är perfekt ...

för skogsarbete ...


 

lite röksingnaler ...

innan det tog sig riktigt ...

sen var det bara att bära ...

och lägga på ris ...


 


det blir så fint ...

längs sjökanten ...

sjöutsikt överallt ...

men mycket jobb återstår ...

innan jag är nöjd ...


 

inte så många månader kvar ...

innan det grönskar igen ...


hälsade på hos pappa ...

en sväng ...

innan vi åkte på julskyltning ...

för att sen ...

åka till M och L ...

och leverera pepparkaksdeg ...


i morgon ...

får det bli en hemmadag ...

har mycket småplock ...

som behöver fixas ...

bl a en massa lagning ...

med symaskinen ...


ha en fin 1:advent ...



Av Inger - 29 november 2013 21:09


jaha, nu har jag uppdaterat ...

mig ...

med en samsung galaxy ...

min gamla nokia ...

har funkat perfekt ...

och täckt in mina behov ...

man jag har känt mig ...

som en andra klassens medborgare ...

när jag inte kan dra ...

med fingret ...

och hitta svaret ...

inhandlade i grannbyn ...

bra med personlig service ...

så det här fick bli ...

min 25-års present ...

av kommunen ...

gåvan kom som en stor överraskning ...

eftersom ...

jag inte trodde ...

att mina vikarieår räknades ...


en kort jobbdag ...

hem innan lunch ...

tillverkade dubbelsats ...

pepparkaksdeg ...

när jag kom hem ...

så nu blir det baka av ...

i flera hushåll ...

tillbringat em i ...

frisörsstolen ...

klippning/slingning ...

åh, så skönt ...

ny människa ...

igen ...


fingrar på mobilen ...

efter att sonen ...

installerat ...

och visat de viktigaste ...

funktionerna ...

om jag inte svarar på en gång ...

så beror det på ...

att jag inte hittat luren ...


ha de ...



Av Inger - 28 november 2013 20:34


oj, vad det blåst inatt ...

har så svårt att sova ...

när det stormar ...

så det blev inte många timmars vila ...

innan klockan ringde ...

avundsjuk på Sagis ...

som sov vidare ...

vi traskade till kyrkan ...

för lite sång och musik ...

och träff med Camilla ...

vi lämnade en bok ...

med teckningar ...

som minne ...

vi var ute en stund ...

innan lunch ...

men det blåste friskt fortfarande ...

vår nya gran ...

hade blåst omkull ...

under natten ...


städat hela em ...

puttat fram den tunga soffan ...

för att städa bakom den ...

det röda har plockats fram ...

några tomtar ...

visar sig ...

ljusstakar ...

och stjärnor ...

glimmar i fönstren ...

nu kan julen komma ...

när den vill ...

kortdag i morgon ...

em ska tillbringas hos Carro ...

för att få lite slingor i håret ...

en pepparkaksdeg ...

ska tillverkas ...

sen är det ...

fredagskväll ...


ha de ...A


Av Inger - 27 november 2013 20:29


   

en vacker himmel ...

när jag gick hemåt vid 4 ...

vi har haft vårväder idag ...

+ 6 nu ikväll ...

så idag blev det utelek ...

och uppsättning ...

av julgran ...

för under vår sångsamling ...

kom tomten ...

bärande på en julgran ...

spännande till max ...

tyckte barnen ...

Alice sjunger Luciasångerna ...

efter några gångers övning ...

och hon vill vara ...

Lusse lelle ...

säger hon ...


vi har härjat i lekhallen ...

konstruerat med klossar ...

och haft en lugn dag ...

i morgon ...

är vi bjudna till kyrkan ...

lite sorgligt är det allt ...

för vår underbara präst ...

Camilla ...

går i pension efter jul ...

så det är sista gången ...

vi träffas ...

med barnen ...

 

en kvällspromenad i mörkret ...

och värmen ...

innan soffhäng ...

ska titta på ...

Oldsbergprogrammet ...

för ikväll ...

är de i Dalarna ...

 

ha en fin torsdag ...

Av Inger - 26 november 2013 20:02


en trevlig kväll ...

avslutade tisdagen ...

utvecklingsmöte i Vansbro ...

diskussioner om lärmiljön ...

som avslutning ...

bjöds vi på soppa och macka ...

hela gänget ...


lite adventsfix ...

lite pysslande ...

har vi sysslat med idag ...

vi tränar Luciasånger ...

för glatta livet ...

det lackar mot jul ...

det är en utmaning ...

att få ihop allt ...

som ska hinnas med ...


onsdag igen ...

skönt med en hemmakväll ...

kanske en motionsrunda ...

det är det ...

som blir eftersatt ...

känner jag ...


ha en bra dag ...


och Eva ...

grattis på födelsedagen ...


Av Inger - 25 november 2013 20:13


nu har måndagen försvunnit ...

gjorde en del ...

av det som skulle göras ...

en del blev lagt på is ...

en bra fm ...

med Luciasånger ...

nallepyssel ...

och utelek ...

em slank iväg ...

med möte ...

sen rast ...

en massa sjungning ...

innan hemgång ...

som blev lite senare än vanligt ...

hem och fixade matlådor ...

för några dagar ...

för imorgon ...

är det direkt till Vansbro ...

för möte ...

och terminsavslutning ...

soppa och macka ...

ska sitta fint ...


ha en fin tisdag ...

Av Inger - 24 november 2013 20:06


en iskall vind ...

så utevistelsen ...

blev inte lång ...

fm gick i en dimma ...

så tung i huvudet ...

pga snuvan ...

nässpray ...

vick ...

aspirin ...

gjorde verkan efter lunch ...

vaknar jag lika imorgon ...

så vet jag ...

att jag får stå ut ...

under fm ...

tills det släpper ...

Emma och Molly ...

kom en snabbis ...

vi hade väl glömt ...

saker åt båda hållen ...

lite tvättande ...

minimalt med matlagning ...

en biltur ...

innan jag hamnat i soffan ...

med stickningen ...

och skidåkning ...

och lite hemklickande av julklappar ...

förberett lite till jobbet ...

och en lång måndag ...

den här sista månaden ...

innan jul ...

är fullspäckad ...

varenda minut ...


ha en bra sista novembervecka ...




Av Inger - 23 november 2013 21:46


tidig lunch ...

innan vi åkte till Björbo ...

med barn, bakingredienser mm ...


 


  Emma och jag är noviser ...

men efter lite kladdande ...

fixade vi att baka ut 5 liter deg ...

men vi hade bra hjälp också ...


 



Ludvig klarade ...

att lägga kakorna ...

på jäsning ... 


 


han naggade kakorna ...

innan de åkte in i ugnen ...


 

Molly, borstade bort mjöl ...

vi avslutade med pizzafest ..

jättegott ...


vi hann dessutom med ...

att träffa tomten ...

och få godispåse ...

vid Fänforsen ...

tillsammans med ...

Oscar och Alice ...


  


   

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards