Nuärjagmormor

Alla inlägg under november 2008

Av Inger - 30 november 2008 18:52


 


Oscar på fiket ...

det blev en banan för honom ...

mormor nöjde sig också med en kaffe ...

och inget till ...

skönt att vila fötterna en stund ...

och värma sig ...

vi hade kollat affärerna ...

 men inga inköp ...

det blev till slut en sprayfärg ...

i färgaffären ...

passade på att kolla lite tapeter ...

ifall ...

innan vi åkte hem ...

blev det en promenad ...

för att Oscar skulle sova en stund ...



passerade ett dekorerat hus ...

mycket ljusslingor ...

och mängder av tomtar ...

vackert i mörkret ...

men inget för mig ...

jag är alldeles för snål ...

och rädd för jobbet med alla slingor ...


nu blir det lite ihopplock ...

inför en ny jobbvecka ...

med en del kvällsaktiviteter ...

utvecklingsmöte i morgonkväll ...

jultallrik med facket på torsdag ...


i morgon ...

 är det Oscars sista dag hemma med mamma ...

sen börjar hon jobba igen ...

det blir pappa och farmor ...

några månader framåt ...

fick en liten namnsdagspresent ...

av mig idag ...

det är ju Oscar i morgon ...

 mormor hade en Luddebok på lager ...



 I dag är det Anders/Andreas ...

så nu ska vi kunna se hur julvädret blir ...

Anders slaskar

jul braskar

vi får väl se om det stämmer ...

i så fall blir det en kall jul ...

men jag vet inte om det stämmt på länge ...


Kvällen kommer att bestå av ...

Wallander ...

jag gillar honom skarpt ...


ha en fortsatt skön 1:a advent ...



Av Inger - 30 november 2008 11:00



min "justnu" läsning ...

Aldrig som hon av Lotta Thorsén ...

handlar om en kvinna ...

som i hela sitt varit oönskad ...

skulle blivit ett missfall ...

och som nu är mamma ...

och hennes svårigheter ...

som bottnar i hennes barndom ...

en bok långt ifrån ...

alla deckare jag läser ...

men det är skönt att varva olika stilar ...


i natt regnade det ...

nu snöar det ...

blir ev lite julskyltning i dag också ...


vi hörs ...

Av Inger - 29 november 2008 22:07


blev en tur till Haga på fm ...

vi kollade råttfällan ...

ok ...

adventspyntade lite ...

kunde inte låta bli ...

att fota ett träd ...

såg ut som ett riktigt spökträd i regndiset ...


E ...

känner du igen ditt träd ...


Oscar och mamma ...

följde med på julskyltning...

vi lämnade av lite Oriflame på vägen dit ...

träffade lite släktingar ...

väl framme i V-bro ...

blåste kallt ...

och duggregnade ...

handlade en hel del ...

men inga julklappar ...

ett par jeans ...

ett par skor ...

två barnfilmer ...

två barnskivor ...

Oscar fick träffa tomten ...

med det var inte speciellt konstigt ...

köpte med pizza hem ...

träffade dotter nr 2 ...

som också följde med hem ...

hon hade börjat hos frissan kl 10 ...

så hon hade varit borta ett klockvarv ...

när de nyss åkte hem ...


har varit regnigt och disigt hela dagen ...

men inte börjat snöa än ...

risk att det övergår i snö under natten ...

i morgon blir det ev en tur till D-J ...

julskyltning där ...

inte så många affärer ...

men roligt att träffa folk ...


nu tänker jag titta på storslalom ...


ha det ...



Av Inger - 29 november 2008 10:36


ser ut att bli en gråtrist dag ...

det regnar ...

är runt nollan ...

gissa om det är halt ute ...

skridskobana här utanför ...

 känner mig tjock i halsen ...

efter frukost ...

läste jag ut min bok ...

Aino Trosells ...

berättelse om Siv Dahlin ...

en ganska bra bok ...

enligt mig ...

en vanlig människa ...

som befinner sig ...

någonstans ute i stora världen ...

även om det är i vår närhet ...

en kul grej i boken ...

Siv Dahlin passerar min hemby ...

på sin jakt efter ett jobb ...


får bli en tur på julskyltning sen ...

även om julstämningen inte riktigt finns här ...

det är i allafall trevligt ...

att tända ljusstakar i mörkret ...


vi hörs senare ...

Av Inger - 28 november 2008 21:24


fredagskväll ...

är en ljuvlig tidpunkt ...

hela helgen framför mig ...

i morgon blir det en tur till V-bro ...

julskyltning ...

antagligen följer Oscar och mamma med ...

gå i lite affärer ...

förhoppningsvis hitta någon julklapp ...


annars har det varit en rätt bra dag ...

planering på fm ...

fick en hel del måsten gjorda ...

eftermiddagen ...

gick i lekens tecken ...

en del plock på avdelningen ...

läste lite sagor ...

tittade på en tomtefilm ...

lekte lite lekar ...

innan det var dags att gå hem ...

 till vår stora lycka ...

hade musen hittat fällan ...

så nu hoppas vi att det är tomt ...

vi har dessutom slutat sjunga ...

Var bor du lilla råtta ...


på måndag ...

blir det Lucia och julsånger istället ...

julpyssel ...

pepparkaksbak ...

är sånt som händer nästa vecka ...


plockat fram mina ljusstakar och stjärnor ...

det är så mysigt ...

första kvällen jag tänder ...

det blir ett skönt lugn i hela huset ...


har tittat på På spåret ...

lika kul varje gång tycker jag ...

intressanta personer som ska vara med tycker jag ...

just nu tittas det på ishockey ...

Mora - Leksand ...

men LIF har redan avgjort ...

sonen finns i Leksand ...

för att titta på Storbilds-TV från Mora ...

ska titta på Idolomröstningen sen ...

nu är slutet nära ...


Ur led är tiden ...

verkar det som ...

eftersom Zlatan och Intergrabbarna ...

rullar snöbollar i Milano ...

här verkar snön komma på söndagen ...

vi får se ...


Ha en skön fredagskväll ...




Av Inger - 27 november 2008 18:19


vaknade vid fyra ...

Sagis ville ut ...

öppnade dörren ...

det ösregnade ...

det är vår igen ...

+ 5 och jätteskönt väder ...

har det varit idag ...

ute hela förmiddagen ...

det var dags för galonisar igen ...

men eftersom ...

alla gillar att bada ...

i vattenpölar ...

så var det torkskåpet ...

som gällde innan lunch ...

men efter en promenad ...

slalomspringning ...

bokstavsletning ...

frukt ...

lek ...

så var vi nöjda ...

att tillbringa em inomhus ...


tog en promenad ...

hem på rasten ...

gräsmattan höll på att bli uppgrävd ...

och när jag kom hem ...

var det nästan färdigt ...

www.iminlillastuga.blogspot.com

klicka dig in ...

och du ser hur fin min gräsmatta är ...

har fått en idé ...

tror att jag ska lägga igen mitt stora land ...

och satsa på ...

odlingslådor istället ...

känner att jag vill göra annat än rensa ...

men kryddor ...

och grönsaker slutar jag inte med ...

vill hellre odla mer sånt ...

få se hur det känns i vår ...


men det känns så skönt ...

att slangen är i backen ...

vi har haft tur ...

att vintern är så mild än ...

nu när det blev så akut med pannan ...


Oscar kom en liten sväng ...

visade upp sin nya tand ...

eller snarare bet ihop ...

när jag ville se ...

kunde iallafall känna en gadd ...

märkligt nog ...

var det en tand uppe ...


nu är det dags för lite fix ...

hänga en tvätt ...

bl a en hel del strumpor ...

vilket pyssel ...

vattna lite blommor ...

städa ihop lite ...

för i morgon ...

är det äntligen fredag ...

 varit en lång vecka tycker jag ...

dessutom stänger jag ...

hemma efter 17 ...

sen blir det nystart på ett favoritprogram ...

På spåret ...

det gillar jag skarpt ...

hinner se Idol-omröstningen sen ...

nu börjar det dra ihop sig ...


ha en härlig kväll ...

Av Inger - 26 november 2008 22:07


ett krånglande bredband ikväll ...

gjorde att datorn fick vila tills nu ...

trodde det var den här ...

men Telia upplyste om ...

krångel i mitt närområde ...

annars har det varit en bra dag ...

en fm med processledarmöte ...

sista för terminen ...

hem på rasten ...

hittade en avi i brevlådan ...

pengar tillbaka ...

för ett par reklamerade arbetsskor ...

tack så mycket ...

dessutom såg delar av gräsmattan ...

ut som en krigszon ...

men jag blev jätteglad ...

för äntligen ...

blir det grävt för jordvärmen ...

tjäle i marken bredvid huset ...

så där behövdes en skopa ...

men på baksidan ...

ska det räcka ...

att göra en tunn skåra ...

det är huvudsaken att vi får ner slangen ...

gräset växer väl upp igen ...

dessutom är gräsmattan ...

rätt mossig ...

så det är ingen förlust ...

blev en promenad ikväll ...

skönt väder ...

-11 grader igår kväll ...

-1 i morse ...

 det växlar ...

nu ska det bli tö ...

fick förresten ...

en middagsinbjudan ...

till den 12:e dec ...

tack för det ...

vi kommer gärna ...

syrran ville tacka för bordet ...

en kram till Oscar ...

som fyller 10 mån idag ...

familjen Z ...

lider av magsjuka ...

så vi vill inte ses på ett tag ...

vi hörs imorgon ...

lite bilder ...

från gräsmattan ...

kanske ...

Av Inger - 25 november 2008 19:20



här vore det ...

inte helt fel att vara ...

trevligt sällskap ...

en bra bok ...

och god mat och dryck ...

det skulle jag kalla semester ...


men nu får jag nöja mig med ...

att det är knappt 4 veckor ...

till en lång ledighet ...

även om den kommer ...

att tillbringas här hemma ...

men det är också helt ok ...

trevligt sällskap, god mat och dryck ...

och framförallt en bra bok ...

är allt som behövs ...

var jag än är ...

älskar dessutom ...

att vara helt ensam ...

även om det inte behöver ...

vara så länge ...


just nu är det -9 grader ...

känns ruggigt kallt ute ...

klädde på mig ...

för en promenad ...

men ångrade mig ...

spolade i ett varmt bad istället ...

det gäller att kunna njuta ...

av småsaker ...


eftermiddagen ...

har jag använt till lite adventsfix ...

satt upp röda gardiner i köket ...

fixat till en adventsljusstake ...

klicka på www.iminlillastuga.blogspot.com

för att se resultatet ...

tycker om att ha julpyntet framme tidigt ...

men vill slänga ut det direkt efter jul ...

det blir spännande ...

att plocka fram tomtar och krimskrams ...

nu när vi har Oscar ...

men det blir ingen julgran ...

för vi har en granmarodör i Saga ...

hennes första jul ...

hittade vi henne ...

i grantoppen ...

så det har vi inte prövat fler gånger ...

tycker heller inte om att ha en gran inne ...

eftersom jag aldrig tycker att vi har tillräcklig plats ...

för att granen skall göra sig själv rättvisa ...

som tur är ...

så är ingen annan i familjen ...

heller intresserad ...

då är det viktigare med julmaten ...


nu blir det Äntligen hemma ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards