Nuärjagmormor

Alla inlägg under april 2020

Av Inger - 30 april 2020 21:47


valborgsmässoafton ...

en konstig en ...

det har varit en väldigt underlig månad ...

och maj blir nog likadan ...

om inte värre ...

Covid-19 går vidare ...

det kryper närmare ...

känns det som ...


vi håller oss ute ...

så mycket det går ...

önskar det vore skönare väder ...

solen lyser, värmer ...

men det är isvindar samtidigt ...


Icka och jag tog en promenad ...

runt Skansbacken ...

och Haga ...

det börjar våras ...

i naturen ...


tog en tur med bilen ...

såg några små eldar i grannbyn ...




Av Inger - 29 april 2020 20:47


vid sjutiden ...

lappade det ner snö igen ...

blev vitt på gräsmattan ...

men försvann snabbt ...

men det är kyligt i luften ...


idag har vi varit ute ...

väldigt många timmar ...

känns skönt att vara ute i luften ...

så mycket som möjligt ...


en lyckad samling ...

med musik ...

spela med ägg ...

är vad jag klarar av ...

när det gäller instrument ...


slutade sent ...

en kvällsrunda med sonen ...


nu är det snart helg ...

en konstig sådan ...

vi brukar åka runt ...

och titta på brasor i kommunen ...

och avsluta här hemma ...

vid den stora högen ...

men i år blir det inga brasbesök ...



Av Inger - 28 april 2020 19:58


 


så här såg det ut i morse ...

en tröst i bedrövelsen ...

det kom inte 5-10 cm ...

blev vatten av det ...

men det är kyligt ...

några plusgrader ...


vinterkläder på igen ...

isande kallt på fm ...

jag blir så låg ...

när det är så trist väder ...

vill ingenting ...


glad för att sonen är bättre ...

fick ett skov under helgen ...

Chrons är inte lätt ibland ...

det är inte kul ...

när någon är så låg ...

och mår så dåligt ...

men några dagarns vila ...

ytterst lite föda ...

med andra ord ...

nedvarvning ...

vänder det till det bättre ...



Av Inger - 27 april 2020 18:54


usch och fy vilket väder ...

började singla ner snöflingor ...

innan jag åkte till jobbet ...

på fm lappade det ner ...

men övergick i regn ...

och det regnar än ...

som ska övergå i snö i natt ...

så dystert ...


jag blir så låg ...

när det är sånt här väder ...

jag skulle lätt kunna ligga i sängen ...

hela dagarna ...

men jag sover fruktansvärt dåligt ...

på nätterna ...


skönt att det kort vecka ...


Av Inger - 26 april 2020 21:32


Vi åkte upp till Vinberget ...

för att spana på vitsippor ...

och som bonus fick vi se blåsippor ...

som inte är så vanliga ...

i våra trakter ...


             


förmiddagspromenad till trollskogen ...

någon hade lämnat en vacker bock ...

till Bockarna Bruse ...


 



Av Inger - 25 april 2020 21:26



började lördagförmiddag ...

med en fika ...

vid underbara Bysjön ...


       


en födelsedagspresent inhandlades ...

gillar att handla lokalt ...

gör jag så ofta jag kan ...

och speciellt i dessa tider ...


 


Marias fina affär ...

Lilla drömmagasinet 

har fått en tuff start ...

i Coronatider ...

men jag hoppas hon håller ut ...


trädgårdsfix på em ...

rensat, varit noggrann med ogräset ...

den här gången ...

hämtade min kalendervinst ...

hästskit i stora lass ...

gav bort gräslök och tomatplantor i stället ...

mannen levererade spån ...

till hästarna ...


gratis är alltid gott ...

Av Inger - 23 april 2020 20:42


en solig dag ...

mitt i covid19 ...

livet rullar på ...

vi tar en dag i taget ...

vi lever ganska som vanligt ...

vi har aldrig något stort socialt liv ...

umgås mest med barn och barnbarn ...

både då och nu ...


slutade tidigt ...

Alice kom som vanligt ...

vi packade melliskorg ...

promenerade till Asphagen ...

500 m bort ...

man behöver inte större område ...

att röra sig på ...

det är ljuvligt vackert längs älven ...

fågelkvitter och glitter på vattenytan ...

änder och fiskmåsar ...

och vi är alldeles ensamma ...

i denna ljuvlighet ...


             


alldeles ljummem finkornig sand ...

och alldeles iskallt vatten ...


vilken ynnest ...

att få umgås med sina barnbarn ...

i vardagen ...

en 9-åring som är helt fantastisk ...

idag pratade vi om Big Bang ...

och gångertabellen ...

hon berättade hur man tror att jorden kom till ...

intressant ...

mer än vad jag visste ...

vi pratade om fröken ...

jag tror hon dragit en vinstlott ...

som fått en väldigt engagerad lärare ...

lär sig saker i andra klass ...

som jag knappt har en aning om ...

våra samtal är fantastiska ...



Av Inger - 22 april 2020 20:03


hemma idag också ...

sov dåligt i natt ...

vaknar alldeles för tidigt ...

trots att vi stänger ute ljuset ...

firade min födelsedag ...

den sista som 50+

i ensamhet ...

med en promenad ...

lite tvättande ...

och njutit av det ljuvliga vädret ...

planterat om mina tomater ...

blev 31 plantor ...

av en påse ...

bra utdelning ...


   


nu får de bo på altanen ...

inpackade i fiberduk ...

på nätterna ...

det har varit varmt och skönt ...

innanför glaset ...

de här dagarna ...


       


vackert vid älven ...

vitsippor hos Alice ...

stenen som markerar älven 1916 ...

den stora översvämningen ...

i modern tid ...


en kvällsrunda genom Asphagen ...

två tuffa tjejer ...

testade badtemperaturen i älven ...

det var inte varmt ...

enligt dem ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards