Nuärjagmormor

Alla inlägg under september 2008

Av Inger - 30 september 2008 19:46


en lite annorlunda dag ...

eftersom jag skulle på jobbträff på eftermiddagen ...

och fjorton mil att åka ...

så räckte inte mina timmar mer än till em ...

fick besök av Oscar på fm ...

snorig, så det blev inget Kyrkis ...

tråkigt tyckte framförallt  mamma ...

tog en tidig promenad med O ...

mamma fick data en stund ...

ljuvligt väder ...

solsken efter en väldigt kall morgon ...

tidig lunch ...

hämtade en annan kollega ...

passade på att titta på nya Förskolan Skogsgläntan ...

innan vi åkte mot Mlg ...


diskussioner om diskriminering ...

vad innebär det ...

Mlg-kommun delgav oss lite matnyttigt ...

har lite större erfarenhet av flyktingfrågor ...

intressanta diskussioner ...

eftermiddagen bara försvann ...

kom hem efter 17.30 nångång ...

det blev samma middag som lunch ...

korv-och rotsaksgryta ...


sen ringde O:s mamma ...

ville ha hjälp med tvättmaskinen ...

då är det bäst att ringa pappa ...

tog oss en tur dit ...

O jättesnuvig och lite feber ...

dreglar som en fontän ...

nu borde det komma tänder snart ...

sen blev vi avlösta av farmor och faster ...

kände att det var dags att åka hem ...

förbereda långdag  imorgon ...

stänger och personalmöte på det ...

åker 8.45 och kommer hem 19.30 ...

ser framemot torsdagkväll ...


nu väntar duschen ...

sen blir det fågelinfluensan ...



Av Inger - 29 september 2008 19:03


i morse var det ...

täckjacka, kängor, vantar och pannband som gällde ...

frost på rutan ...

då är det bra att ta hojen ...

ute hela eftermiddagen ...

barnen krattade löv ...

rullade sig i högen ...

slängde upp löven i skyn ...

så att det singlade ner ...

tänk så mycket man kan göra med en lövhög ...


tagit en kvällspromenad ...

ganska kyligt ...

skönt att vara inne och kura ...

tända lite ljus ...

skulle kunna sy ett par kuddar till soffan ...

har ett par snygga stuvbitar ...

få se vad det blir ...


har kokat lite rotsaker till en gryta ...

gäller att vara en dag före med matplaneringen ...

när alla kommer hem så sent ...

i morgon lägger jag mina timmar på em ...

ska på en träff med grannkommunen ...

vi har ett nätverk inom förskolan ...

få se vad vi får ut av morgondagen ...

alltid spännande med nya bekantskaper ...


sen har jag fått en bok från bibblan ...

har ni hört det förut ...

håller på med Mankells Kinesen ...

ja Solveig, den är bra ...

går fort att läsa den ...


nog med svammel för idag ...

ha en skön kväll allihopa ...


Av Inger - 28 september 2008 20:44


vi tog en kvällstur för att se på vildsvinen ...

vi såg inga djur ...

det blev jättemörkt ...

och ner på nollan ...

det hade varit en maffig utsikt ...

om inte mörkret hade kommit så snabbt ...

men jag fick i allafall testa kameran ...

nattljusinställningen fungerade ...

så det var synd att jag inte kan visa några vildsvin ...


på eftermiddagen har O varit här ...

han var först på bingon och sålde lotter ...

farmor här och fikade ...

O tog ett bad innan han åkte hem ...

ålade runt golvet ...

jättefort när han ser kattmaten ...

så den åkte upp på bänken ...


ska plocka ihop lite ...

sen blir det sängen ...

ska ligga och läsa en stund ...


vi hörs i morgon ...




Av Inger - 28 september 2008 11:33


 


när båten har hamnat på altanen ...

här ligger den bra fram till maj ...

om ca 8 månader ...

hemska tanke ...

vad länge det är dit ...


har iallafall bokat in ett Stockholmsbesök  på lördag ...

det får jag leva på ett tag ...



Av Inger - 27 september 2008 13:55



här är resultatet av loppisbesöket ...

en bok om inredning ...

en broderisats ...

bestick, lik de jag har vid stugan ...

50-talarna med svart skaft, ni vet ...

samt en tvättbräda ...

 inte för att skrubba kläder på ...

men som en rolig inredningsdetalj ...

sett tipset på en massa bloggar ...

lite vit färg så ...

spenderade 90 kr ...


mannen i huset ...

inhandlade en ny motorvärmarklocka ...

rena fyndet ...



Av Inger - 27 september 2008 10:58


skulle ta det lugnt idag ...

och det gör jag ...

vaknade och huvudet var alldeles tjockt ...

snuuuvig ...

men blev bättre när jag gick upp ...

har plockat ur frysboxen ...

för avfrostningen ...

vi får förhoppningsvis lite älgkött snart ...

dammsugit sängen också ...

det blir Sagahår lite här och där ...

ganska äckligt ...


tänker ta mig en tur på loppis ...

ha ingen lust att dra fram en massa ...

 för att vara med ...

tur var det ...

 snuvig ...

och sen börjar det blåsa nu ...

ingen lyckad kombination att stå ute i ...


vi hörs igen ...

Av Inger - 26 september 2008 20:00


gårdagens huvudvärk ...

har blivit nästäppa och snuva ...

ville gärna ligga kvar i morse ...

men plikten kallade ...


fick  mitt samtal avklarat ...

stärkte mig i mina teorier ...

nu kör vi vidare ...

måste göra om schemat ...

mindre roligt ...

men lite personaltätare ...

det är bra ...


skönt väder på em ...

hade en mysig stund efter mellis ...

när vi läste lite böcker ...

stannade en stund efter sista barnet ...

lite datortid ...

gjorde lite bilder som vi behövde ...


en helg framför mig som ska innebära ingenting ...

som jag vet nu ...

lite tvätt blir det väl ...

men sen är det öppet ...


Oscar här när jag kom hem ...

han och mamma hade promenerat hela eftermiddagen ...

pratat med korna igen ...

hälsat på gammelmormor ...

nu kan han åla sig framåt och bakåt ...

kattmaten låg illa till ikväll ...

vi tog en promenad efter maten ...

så mamma och Oscar har fått mycket ...

friskluft och motion idag ...


det har tydligen hänt en olycka ikväll ...

mellan tåget och en bil ...

vi varken såg eller hörde nåt ...

men det skulle ha gått bra ...

och det var väl skönt ...

det är ju lite otäckt med de obevakade övergångarna ...


nu ska jag bara slappa framför TV ...

eller plöja lite i mina böcker ...

eller virka lite ...

få se vad det blir ...


Vi hörs i morgon ...

Av Inger - 25 september 2008 18:04


 

sommarens sista ros ...


en dag som har sugit ...

hade jättekul på fm ...

utedag på gården ...

lekte lekar mm

sprang "bollstafett"

kastade kottar i hink

räknade hur många vi fick i hinken ...

vi hade det härligt i solen ...


haft en del samtal under dagen ...

som sugit musten ur mig ...

kände huvudvärken komma när jag åkte hem ...

tog en tur till stugan ...

satt där och läste tidningen ...

alldeles tyst och ensamt ...

det behövde jag verkligen ...

tog fram gräsklipparen ...

och klippte av gräset ...

när jag i allafall var där ...

nu måste det väl vara sista gången för i år ...


tog lite kort på hösten ...

kolla gärna på www.iminlillastuga.blogspot.com

dagarna är sanslöst ljuvliga när de är så här ...

satt ute i solen och läste i en bok ...

 men det blev nästan för varmt ...


lite skåprensning till middag ...

en smaklig potatissoppa ...

varma smörgåsar till ...

pannkakor från frysen ...

alla blev i allafalla mätta och nöjda ...

sonen åt inte ens pannkakor ...

tydligen var soppan god ...


ha en skön kväll ...

i morgon är det fredag ...

härligt eller hur ...


men först en morgondag som varar till 17 ...

och som börjar med ...

ja, just det ...

samtal ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards