Nuärjagmormor

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Inger - 11 oktober 2009 19:11


en tidig lunch för mig och sonen ...

vi var inte ens hungriga ...

men eftersom han skulle på match ...

så var det bara att laga till och äta ...

snabbade mig till Ludvig ...

blir så fint ...

nu är det inte så mycket kvar ...

Ludvig hade precis ätit ...

potatis och palsternackapuré ...

det gillar han ...

vi lekte lite på täcket ...

innan det var dags för en promenad ...

vi tog en tur runt "byn" ...

innan jag skulle åka hem ...

riktigt kallt ...

hem för att ha sällskap av Oscar ...

mamma ville boxas ...

innan hon åker på kurs ...


    


  


vi har lekt med bilar och duplo ...

vilat oss i soffan ...

gömt saker i mormors fickor ...

tittat i böcker ...

som mormorm lånat hem ...

bl a favoriten ...

Nu ska vi köra ...

av Jan Lööf ...

lagt pussel ...

helt plötsligt går det som en dans ...

vad stor du börjar bli, Oscar ...


nu väntar jag på att Ludvig ...

ska släppa mamma lite ...

och äta mat ...

mitt på dagen ...

så att mamma kan få vila sig lite ...

och få någon egen timme ...

och Ludvig ..

vara med morfar och mormor själv ...


nu är det dags att förbereda morgondagen ...

plocka ihop ...

titta på film ...


vi hörs i morgon ...



Av Inger - 11 oktober 2009 11:27


nu har vi sett snön ...

runt tio idag ...

singlade det ner flingor ...

för att övergå i snöfall ...

sonen kom upp som ett skott ...

för att sätta på vinterdäcken ...

eftersom ...

det är innebandy- premiär ...

i Mora  idag ...

det slutade snöa ganska omgående ...

men däcken åkte på ändå ...

det är dags snart i vilket fall ...


skönt att man inte ska sitta på älgpass ...

 det här vädret ...

är inget för mig ...


hoppas ni har bättre väder ...

än vi har


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards