Nuärjagmormor

Alla inlägg under november 2010

Av Inger - 30 november 2010 20:35


återstår att se ...

om det stämmer ...

men jag hoppas det ...

för nu har vi ...

- 15 ...

men det har varit ...

-23 ikväll ...


  


det är skönt ...

att vara efterlängtad ...

Saga ...

hade varit ute 2½ timme ...

på em ...

så förste man in ...

ser ni här ...


lagat en massa mat ...

som ska räcka i flera dar ...

för i morgon ...

har vi möte ...

så kvällen är räddad ändå ...


fikat i Utanhed ...

Andreas idag ...

Oscar i morgon ...

ett litet paket ...

till Oscar ...

fanns med ...

  


ett trevlig besök ...

i kyrkan ...

hade vi ...

sjöng många julsånger ...

tillsammans med ...

Camilla och Ulla ...


lite utelek ...

kunde vi ha på em ...

skönt i solen ...

men kallt i skuggan ...

barnen behöver verkligen ...

vara ute en stund ...

men vad gör man ...

när tempen kryper ner ...

mot -20 ...

håller sig inne eller ...


i morgon ...

blir det mera pyssel ...

vad ... det får ni se ...

en annan dag ...


ha de ...



Av Inger - 29 november 2010 21:00


vaknade ...

till en kulen dag ...

-20 ...

brrr ...

rustade mig med fleecetröja ...

förstod att det skulle vara ...

klent med värme ...

på jobbet ...

alltid krångel ...

när kylan slår till ...

mycket riktigt ...

tempen gick ner till 14 grader ...

innan vi fick hjälp ...

men då hade vi rymt ...

till värmen ...

i "tomtelandet" ...


  

vi klädde granarna ...

firade 1:a advent ...

med att tända ljus ...

sjunga luciasångerna ...

fika ...

sen höll vi till på fritids ...

resten av dagen ...

för där fanns värmen ...

sovning i biblioteket ...

tyckte barnen var häftigt ...


att leka med ...

de stora fritidsbarnen ...

är också populärt ...

så det var inte någon ...

som klagade ...


i morgon ...

blir det ett besök i kyrkan ...

det passar bra ...

i adventstider ...


direkt efter jobbet ...

har jag klippt mig ...

handlat ...

sen var det dags ...

att bänka sig i soffan ...


det har snöat lite lätt ...

när tempen steg ...

mot -10 ...

men nu blir det kallt igen ...

-15 just nu ...


ha en bra tisdag ...

Av Inger - 28 november 2010 20:23


En trevlig helg ...

har vi haft ...

och vi är ju inte heller i ...

snöbältet ...

lite klent trafikväder ...

när vi åkte ner ...

men alla åkte sakta ...

såg några bilar/lastbilar i diket ...

10 minuters väntan ...

i första rondellen ...

in i Västerås ...

när en bil skulle bärgas ...


en snabbis ...

till våra vänner ...

och lämnade lite grejer ...

innan vi checkade in i Bromma ...

blev hämtade ...

till festen ...


  jättegod mat ...

en cateringfirma ...

levererade ett litet julbord ...

tänk så gott det är ...

när man äter årets första julmat ...


inte bara god mat ...


E blev firad ...

av släkt och vänner ...

med en massa uppskattade presenter ...

själv ...

bidrog jag med ...

en berättelse ...

som handlade om E:s liv ...

från min synvinkel ...

det tror jag blev ett uppskattat inslag ...

själv är jag stolt ...

över ...

att jag inför ganska främmamde ...

människor ...

fixar att "hålla tal" ...

det är en utveckling ...

jag inte vill vara utan ...


mycket god mat och dryck ...

nya bekantskaper ...

som berikat oss ...

så jag säger ...

Tack för en härlig helg ...

 

efter en god natts sömn ...

en riktig Scandic-frukost ...

så var det dags ...

att säga adjö ...

och styra färden mot Dalom ...


  


lite snö ...

hade det kommit ...

en snabbis ...

tillbaka till Solna ...

för kaffe och tårta ...

sen fyra timmar i bilen ...



en ny sträckning av vägen ...

tunnlar ...

mellan Enköping och Västerås ...

har kommit till ...

sen vi åkte här sist ...


ett bra före hem ...

vi har ingenting ...

att klaga på ...

om man hör hur det är i stora delar ...

av landet ...


dessutom ...

fotade jag det här ...

som jag beundrar ...

varje gång jag åker förbi ...


ha en bra vecka ...

där ute i snön ...

här blir det kallt ...

-15 nu ...




  



Av Inger - 26 november 2010 21:08


  


Ludvig ...

har varit här ...

och hämtat sin tomtedräkt ...

ett litet bustroll ...

som börjar bli stor ...

som tur var ...

så var Jajja hemma ...

och lastbilen också ...


en riktig semesterdag ...

har jag haft ...

väldigt lite gjort ...

men vad gör det ...

om hundra år ...

en god gärning ...

på fm ...

hälsade på granntanten ...

och lämnade ...

en burk hembakade pepparkakor ...

pratade bort en ½ timme ...

tog en promenad ...

till huset ...

kollade in nya tapeten ...

jättesnyggt ...

må jag säga ...

potatisgratäng ...

och kött ...

lite handling ...

sen kom Ludvig ...

vi har fikat ...

tittat på ...

på spåret ...

oväntade segrare ...

ska skriva några kort ...

plocka fram ...

kläder till i morgon ...

halkar iväg ...

när vi vaknat ...

alltså på fm ...

mot vår huvudstad ...

och lite fest ...

ska bli så kul ...

att träffas igen ...


vi hörs ...

ha en bra helg ...


Av Inger - 26 november 2010 09:21


för det första ...

så är jag ledig en fredag ...

det är inte vanligt ...

men det ovanliga är ...




  


att vi får fira ...

EVA ...

på hennes stora dag ...

 

grattis från hela min stora familj ...

hoppas du får ...

en helt fantastisk dag ...

med de dina ...

så ses vi i morgon ...

 

  

 

 

Av Inger - 25 november 2010 20:43


vilken härlig em ...

så skönt att veta ...

att jag är ledig i morgon ...

behöver inte jäkta ...

inför helgen ...

har bytt lite sängkläder ...

tagit en långpromenad ...

i snålblåsten ...

skönt ...

för jag har inte rört mig ...

mycket den här veckan ...

varken jag eller Saga ...

gillar den här stormen ...

städat köksbänken ...

är det fler ...

som har en bänk ...

där allt samlas ...

slängt papper ...

och tidningar ...

rensat bland alla grejer ...

plockat tillbaka ...

allt på rätt plats ...

få se hur länge ...

det går att se bänkskivan ...


börjat plocka fram ...

ljusstakar och stjärnor ...

fortsätter i morgon ...

får väl inte ...

vara så högljudd ...

sonen behöver sova ...

efter nattkörning ...

han har fått upp sista tapeten ...

i kväll ...

spännande att åka dit i morgon ...

har fått gardintygerna ...

i dag ...

så nu finns det syning ...

om jag är "görlös" ...


en spännande julklapp ...

har jag fixat idag ...

så kul ...



Av Inger - 24 november 2010 20:43


Tack för utmaningen Emma ...


4 saker jag gjort idag ...

sett på teater

ätit hamburgare

sjungit Luciasånger

badat



4 saker jag ser på TV:

bonde söker fru

halv åtta hos mig

äntligen hemma

Beck

 

4 saker jag längtar efter

sommar och sol

semester

Eva i Solna

att sonens hus ska bli färdigt

 

4 personer jag utmanar

Ängeln

Solveig

Katsura

Marsipanen

 

ha en bra kväll ...

 

 



Av Inger - 24 november 2010 20:33


  


idag ...

har vi fått möjlighet ...

att gå på teater ...

det är inte så ofta ...

vi får den chansen ...

med våra kommunikationer ...

så kommer vi inte så långt ...

därför är det kul ...

när det är gångavstånd ...

barnen tyckte det var spännande ...

att få se andra ...

än fröknarna ...

toka sig ...


vi har tränat sånger ...

och pysslat lite ...

den enda luft vi fått ...

är promenaden ...

fram och tillbaka ...

till teatern ...

stormat nåt hemskt ...

blåst småspik ...

men ingen snö ...


en skön kväll ...

maten lagades igår ...

så skönt ...

ett avkopplande bad ...

med ett tänt ljus ...

på badkarskanten ...

musik strömmande ur radion ...

innan ...

datorn kallade ...


en dag kvar ...

innan lite ledighet ...

3 härliga dagar ...


ha de ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards