Nuärjagmormor

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Inger - 17 oktober 2009 22:03


köttet är i boxen ...

en trevlig samvaro ...

med mannens lillasysters familj ...

och Oscar med familj ...

vi har skurit kött ...

och ätit tacos ...

men oron hänger över oss hela tiden ...

sonen är kvar ...

på sjukhus ...

röntgats idag ...

efter eget tjat ...

varför ska man vara doktor själv ...

vi får ta det lugnt till i morgon ...

även om det är jättesvårt ...

barnens farmor ...

har också åkt in igen ...

vad har vi gjort ...

när vi förföljs av sorg ...

jag gråter och gråter ...

jag har en oro i kroppen ...

som inte är av denna värld ...

får ingen frid ...

vet inte vart jag ska vända mig ...

nu är jag nära bristningsgränsen ...

har varit där förut ...

så jag vet ...

oron gnager ...

innanför tröjan hela tiden ...

kan inte koncentrera mig på nåt ...

äcklas av mat ...

kan inte sova ...

vet att jag är på väg in i väggen ...

med en redig smäll ...

men kan inte bromsa ...

förstår att mina svarta ord ...

inte kan roa er där ute ...

men för mig lättar det en smula ...

att kunna få skriva ner ...

mina känslor ...

då är de uttalade ...

och konkreta ...

och erkända för mig själv ...


hoppas på en hygglig natt ...

morgondagen ...

är oskriven ...

men det finns alltid nya katastrofer ...


kram till er alla ...

som orkat läsa ända hit ...


Av Inger - 17 oktober 2009 09:17


ser ut att bli en vacker dag ...

sonen är bättre ...

har fått ut ...

ett lass damm ...

märsks att vi varit många hela veckan ...

mycket sängkläder i omlopp ...

som dammar ...

ska ta mig lite luft ...

lägga på granris ...

kratta lite löv ...

plocka in de sista utemöblerna ...

handla ...

har knappt besökt en affär ...

under veckan ...

på em/kvällen ...

blir det en tur till Ä-bo ...

för att fixa till älgköttet ...

känns drygt ...

även om det är toppen ...

när det ligger i boxen ...

men jag känner mig ...

totalt mentalt utbränd ...

efter denna vecka ...

skulle behöva ...

sittta i min ensamhet ...

inte tänka på nåt ...

låta vinden ...

blåsa in i örat ...

och ut genom det andra ...

och ta ta all dysterhet med sig ut ...

känner mig som ...

om jag sitter fast i en myr ...

med huvudet knappt ...

ovanför marken ...

känner inget stabilt ...

att sätta fötterna på ...

för att häva mig upp ...


önskar mig ...

lugn och ro ...

behöver absolut ...

inte hända nåt ...

bara att livet rullar på ...

i godan ro ...


ha en bra dag därute  ...

jag ska också försöka med det ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards