Nuärjagmormor

Alla inlägg den 24 november 2008

Av Inger - 24 november 2008 21:27


glömde berätta ...

om mina bakförsök idag ...

skulle fixa till två rulltårtor tänkte jag ...

kan det vara så att jag är otränad ...

hällde i florsocker i smeten ...

och inte i smörkrämen ...

tog ut kakan ...

och vände den i socker ...

då är den inte färdiggräddad ...

vände tillbaka den ...

och in i ugnen igen ...

gräddade färdigt den ...

bredde på smörkrämen ...

då kände jag att den var lite ljummen ...

smörkrämen smälte in i kakan ...

men la den i frysen en stund ...

provsmakade till fikat ...

ok smak ...

men inget kul när det krånglar ...

den andra tror jag blev bättre ...

men jag blir så arg ...

när det inte lyckas ...

kunde ha slängt ut plåten ...

vilket har hänt förut ...

(fråga mina barn) ...

vem som häntade plåten sen ...

det kan vi ta en annan gång ...


får väl fortsätta baka en annan dag ...

jag tror ialla fall ...

att jag har fuskat med träningen ...


ha det ...

Mat
Av Inger - 24 november 2008 21:12


snö, snö, snö ...

det har yrt och snöat hela dagen ...

det blev utgång efter mellis ...

då hade blåsten avtagit ...

fick skotta gården ...

ingen traktor syntes till ...

de små hade svårt att gå i alla snö ...

räckte upp på låren på dem ...

det är vackert ...

när snön lugnar ner sig ...

och allt ligger där det ska ...

men det ska bli tö till helgen ...


Oscar här och åt middag ...

hade varit och badat ...

i snöyran ...

nu börjar han bli busig på Saga ...

hon går gärna ut ...

när han blir för när gången ...


hon har förresten ...

inte varit ute så mycket idag ...

inget kattväder direkt ...

släppte ut henne ...

runt halvåtta imorse ...

men efter tre minuter ...

ropade jag på henne ...

kom springande och ville in ...

kom på att det kunde blir länge ...

att vara ute i blåsten ...

katter och blåsväder ...

går inte ihop ...


besökte bibblan ...

på vägen hem ...

hittade ingen spännande bok ...

men några tidningar ...

och några böcker ...

att bara "titta" i ...

fick en Drömhem ...

så jag får ägna mig åt den ...


i morgon är det uppgång 5.20 ...

om det tycker jag inte ...

sen har vi dessutom ...

haft "musbesök" på jobbet ...

om det tycker jag inte heller ...

när jag dessutom ...

är där först i morgon ...

är det lite gruvsamt ...


ska försöka ...

att börja med lite advents pyntande i morgon ...

få se om det händer nåt ...

läser på alla bloggar ...

vilka kreativa krafter det finns ...

men lite rött i köket ...

och en massa ljus ...

ska det bli ...

en härlig tid vi har framför oss ...

alla ljusstakar som lyser ...

det älskar jag ...


nu är läggdags ...

godnatt med er allihop ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards