Nuärjagmormor

Alla inlägg under november 2008

Av Inger - 15 november 2008 19:19


blev en tur till simhallen ...

bland många barnfamiljer ...

simmade vi 1000 m ...

eller 1 km ...

låter bättre ...

inte så jättejobbigt ...

även om det var länge sen ...

jag avverkade en så lång sträcka ...

avslutade med en skön stund i bastun ...


det blev ingen kamera ...

den var slutsåld ...

inget halsband ...

lördagsstängt ...

så det blev en billig förmiddag ...

eftersom badet är gratis ...

 för kommunanställda ...


vi var väldigt hungriga ...

så vi snabbade oss hemåt ...

mötte morfar och Oscar ...

med vagnen ...

pappa tvättade bilen ...

mamma var hemma och städade ...


in med kycklingen i ugnen ...

på med riset ...

göra currysås ...

skära lite grönsaker ...

 maten räckte till hela bunten ...

blev en matdosa över ...

som sonen slukade när han kom hem ...


Oscars mamma och jag ...

tog en tur till B-bo ...

för att kolla loppiset ...

fanns en del grejer ...

men vände tomhänta hemåt ...

även om det fanns lite nya inredningsprylar också ...

vill kolla vår egen inredningsaffär först ...

har inte varit dit sen julen kom fram ...

kände oss duktiga ...

 när vi åkte hem ...

att vi kan shoppa med ögonen ...

och inte handla ...

om vi inte hittar nåt som vi tänkt oss ...


fikade när vi kom tillbaka ...

mina solbullar strök med ...

diskussionen runt bordet ...

handlade om alla E:n ...

vi försöker att minimera färdigköpt ...

känns bra att använda bra varor ...

och inte industristillverkat i tid och otid ...


blev så lugnt och tyst ...

när hela gänget försvunnit ...

nu är det dags att heja på Larz-Kristerz ...





Av Inger - 15 november 2008 09:22


nu blir det ett besök i simhallen ...

har lagt fram ...

och packat ner ...

baddräkten den här gången ...


blir några affärsbesök också ...

har lite "uträttningar" ...

när jag kommer till c-orten ...


vi hörs ...

Av Inger - 14 november 2008 19:49


åh, vad jag gillar fredagskvällar ...

är det fler som gör det ...

helgen känns jättelång ...

hade lite skåprensning i kväll ...

hade köpt grillade kycklingklubbor igår ...

så det blev till att tömma alla karotter i kylskåpet ...

med såser och potatis ...

lite sallad ...

blev ett ganska tomt skåp ...

och ändå är det helg ...

tränar ständigt på att inte ha så mycket i kylen ...

tycker om att veta ...

att jag inte behöver handla varje dag ...

skafferiet behöver inte heller vara sprängfyllt ...

känns skönt ...

att kunna vara kreativ ...

och skapa maträtter ...

av det jag redan har ...


i kväll blir det lite TV ...

ska titta på Idol ...

tycker att det är ett bra startfält ...


ev bad i morgon ...

det skulle vara skönt att simma lite ...

ska försöka komma ihåg ...

att kolla om mitt halsband är lagat ...

det har jag glömt bort ...

ev lite tyginköp ...

hade tänkt mig röda kuddar i soffan ...

ev ett loppisbesök igrannbyn ...

söderut ...

vi får se hur mycket jag hinner ...


regn och rusket fortsätter ...

men nu är jag glad för det ...

vill inte ha nån tjäle i backen än ...

vi måste nog besluta oss för jordvärme ...

och det skulle det vara bra att kunna gräva ...

så jag håller tummarna för fortsatt blidväder ...


en liten träff med Oscar ...

lär det väl också bli ...


ha en skön kväll ...

Av Inger - 13 november 2008 20:51


tog en em-promenad med Oscar och mamma ...

vi prövade en ny "väg" ...

har hört sägas ...

att det ska finnas en "väg" ...

som förbinder två vägar ...

så att man kan gå runt ...

istället för att vända och gå tillbaka ...

vi traskade på ...

mötte en höna ...


men vi fick inget svar ...

om vi var på rätt väg ...

vi gick vidare ...

träffade en häst med ryttare ...

då fick vi vägvisning ...

efter lite lyft av vagn ...

så var vi på rätt väg ...

lite hoppigt i början ...

men sen blev det ok ...

Oscar vaknade ...

tittade sig förundrat omkring ...

vaknade upp i skogen ...

efter en liten skogspromenad ...

så kom vi fram till bebyggelsen igen ...

 när vi kom hem ...

upptäckte vi ...

att vi hade varit ute ...

nästan två timmar ...


dags för fika ...

och en mandarin ...

Oscar kvar hela kvällen ...

mamma blev frissad ...

tillsammans med faster frisör ...

fick hon en provfärgning ...

gäller att passa på ...


bilder på Oscars kväll ...

finns på www.iminlillastuga.blogspot.com


nu ska jag se på Nytt läge ...


Av Inger - 12 november 2008 20:41


det blev en hemsk natt ...

kunde absolut inte sova ...

låg i ca 6 timmar ...

innan sömnen kom ...

länge sen jag var så här ...

men tankarna fladdrade ...

värre än fågelvingar ...

inte i form att jobba ...

när klockan ringde ...

blev en vilodag ...

försökte sova på fm ...

blev ett par timmar ...

börjar känna mig dimmig ...

hoppas på en vilsammare natt ...

men känner att jag får panik ...

om det här sömnsyndromet börjar ...

har varit i den här cirkus förut ...

och det är inte kul ...

har nog en massa orsaker ...

men ett överskuggande problem ...

kan jag inte lyfta ...

har en del verktyg ...

att ta till ...

om det fortsätter ...


hoppas ni sover bättre än jag ...

Av Inger - 11 november 2008 18:34



den här boken är nästa på sängbordet ...

väldigt bra ...

enligt min dotter ...


tittade på en liten förhandsvisning ...

på expressen ...

en kommande film ...

män som hatar kvinnor ...

efter Stieg Larssons bok ...

verkar ruggig ...

men den måste jag se ...

Lisbeth Sahlander (tror att hon heter så) ...

är min stora favorit ...

en udda människa ...

men en verklig smarting ...

det blir nåt att se fram emot ...

hoppas jag ...

för det mesta blir filmen en besvikelse ...

boken brukar vara bättre ...

men i fallet Saltö-böckerna ...

så tycker jag ...

att filmatiseringen ...

har gjort böckerna bättre ...


dagen idag ...

har varit en vanlig dag ...

grått och tråkigt ute ...

mörkt inne ...

skönt att det går mot jul ...

så att vi får se en ljusning snart ...


haft besök ...

av en som vill sälja ...

värmepump ...

men vi kommer att fråga fler intressenter ...

det tål att fundera på ...


ska titta på ...

äntligen hemma ...

tur att man inte är i den renoveringen ...

idel överraskningar ...

men huset ...

blir nog en dröm tillslut ...


i morgon ...

blir en utedag ...

lite choklad i ryggsäcken ...

och lite lekar på lut ...

hoppas på rolig förmiddag ...


ha en skön kväll ...

Av Inger - 10 november 2008 21:59


säger jag bara ...

till alla barn som går på skolorna i Matakuten ...

vilket lyft mattanterna och kockarna har åstadkommit ...

jag blir avundsjuk när jag ser deras salladsbufféer ...

men så oerhört skönt ...

att se att det här matupproret kan lyckas ...

vilken glädje i köken ...

och vilka hungriga barn ...

kanon att frågan om upphandlingen har lyfts fram ...

innan den här frågan lyftes i massmedia ...

så har det bara gällt ...

att hitta så lågt pris som möjligt ...

hur det har smakat ...

har varit oväsentligt ...

tänk att vi har fått så rätt ...

mina arbetskompisar och jag ...

som vi stött och blött ...

den här matfrågan ...

under lång tid har vi skämtat om köket ...

"man behöver inte vara kockutbildad för att arbeta i kök,

man behöver bara vara läskunning"

med det har vi menat ...

allt är halv-och helfabrikat ...

det är bara att läsa på kartongen ...

så ser man vilken temperatur det ska värmas i ...


som tur är ...

har det hänt en hel del även i vår kommun ...

vi har kommit en bit på väg ...

men det beror helt klart på ...

vad man prioriterar i ledningen ...

kostchefen är en nyckelperson ...


det blev mycket om mat idag ...

men det är en fråga jag brinner för ...


Godnatt ...

Av Inger - 10 november 2008 08:41


god morgon på er alla ...

börjar sent idag ...

så jag hinner läsa lite på webben ...

kollat DD bland annat ...

blåsigt idag ...

varning för nederbörd till natten ...

förhoppningsvis bara regn ...

med två lastbilschaufförer i familjen ...

så vill man helst slippa snökaos ...


vad dagen innebär på jobbet ...

det får vi se ...

men det blir en lång kväll ...

sticker och handlar direkt när jag slutar ...

tar nog med biblioteksböckerna också ...

vi har ingen möjlighet att gå på dagtid idag ...

har kanske droppat in nån bok till mig själv också ...


ska titta på matakuten ...

sista delen idag ...

i FK idag ...

är det larmrapporter om skinka ...

E621 - glutamat ...

tillsatt i många smörgåsskinkor ...


"Glutamat blockerar ett av våra viktigaste

mättnadshormoner i hjärnan"

Charlotte Erlandsson-Arbertsson, professor


Det låter väl äckligt eller hur ...

vad ska vi äta ?


vi hörs i kväll ...


Mat

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards