Nuärjagmormor

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Inger - 11 december 2009 22:40


sitter och väntar på resultatet...

i omröstningen ...

Calle eller Erik ...

snart vet vi ...

under tiden sjunger ...

IDOL-Agnes ...

som fått en listetta i USA ...

men det jag lägger märke till är ...

Agnes jättevackra kläder ...

ja inte skinnbyxorna ...

men den urläckra toppen ...

med glasstenar i olika färger ...

brukar aldrig tänka på ...

vad artister har på sig ...

men nu fastnade jag ...

för hennes klädsel ...


här står de två kämparna ...

Calle eller Erik ...

svaret är ...

ERIK ...


ett jättegrattis ...

till en stor sångare ...


Av Inger - 11 december 2009 21:05


Tack för era kommentarer ...

om mitt gråa sinne ...

känns bättre idag ...

men en liten tagg finns kvar ...

har just lyssnat ...

till IDOL-Erik ...

i ...

The show must go on ...

en av mina favoritlåtar ...

det är väl just det ...

som livet handlar om ...

att ta nya tag ...

och fortsätta på färden ...

livet är en resa ...

med många hållplatser ...

jag har klivit av ...

men just hoppat på igen ...

för jag vill ju gärna se vart det bär ...


  


nu får Oscar konkurrens ...

om Morbrors traktor ...

för nu har Ludvig testat den i kväll ...

vi fick besök ...

sen L med familj ...

hälsat på gammelfarmor ...

och handlat i Vansbro ...

fick mat hos mormor ...

med morfar som matare ...

glögg och pepparkakor ...

för pappa och mamma ...

innan de skulle hem ...

för att titta på IDOL ...


Förhoppningsvis ...

tar vi oss till Ludvika i morgon ...

Oscar, mamma och jag ...

om gubben är frisk ...

tror inte jag ska handla så mycket ...

men man vet aldrig ...

kul att komma till stan i allafall ...

Ludvika är alldeles lagomt stort för oss ...

finns det mesta ...

och inte nån trängsel ...

perfekt ...


missade skidskyttet idag igen ...

men det kanske är bra ...

för då blir det ...

Double ...

häftig start på säsongen tjejer ...

Emma ...

kan ACO vinna i världscupen ...

klarar du en satsning i KIK div 1 också ...

med era små ...


mannen sover i soffan ...

jag bloggar ...

och läser era ...

en ganska typisk fredagkväll ...

här hos oss ...


ha det bra ...


Av Inger - 11 december 2009 13:36


  

som små änglar ...

lyste de upp kyrkan ...

de ca 80 barnen ...

som fanns med i luciatåget ...

jag och några barn ..

kunde passa på ...

att gå till kyrkan ...

när de andra planerade ...

så vackert ...

med änglaröster som sjunger ...

blir alltid så full i skratt ...

när pojkarna klämmer i ...

med Staffans visan ...

ett lagomt långt program ...

alla orkade stå still ...

ja, det var jättefint ...


nu har ni läst mitt 1000:e inlägg ...

nu behöver jag inte grunna på det ...

nåt mer ...

nu blir det en tur till affären ...

för att hämta köttfärs ...

och sonen har passat på ...

att önska hemgjorda hamburgare i kväll ...

dessutom ...

skulle jag behöva trilla lite köttbullar ...

till julafton ...

en av de få gånger ...

jag lyckas få till hemgjorda ...


ha de ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards