Nuärjagmormor

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Inger - 28 december 2009 18:36


Lärande i sagans värld : om temaarbete i förskola och förskoleklass

 

den här boken ...

har jag börjat läsa ...

nu under julhelgen ...

skriven av förskollärare ...

som i många år ...

arbetat på det här sättet ...

lättläst ...

insprirerande ...

och skriven ...

på ett sätt ...

som gör att jag associerar hela tiden ...

till min egen situation ...

blir sugen ...

att leka på det här sättet ...

och samtidigt ...

utveckla en massa kompetenser ...

hos barnen ...

få se vart det leder ...

 

 

Av Inger - 28 december 2009 15:26


fick jag idag ...

när jag öppnade postlådslocket ...

och hittade ...


  

ELLOS vårkatalog - 10

varför är det så skönt ...

att bläddra i vårkatalogen ...

i slutet av december ...

men så trist ...

att titta i höstkatalogen ...

i början av juli ...


vi hörs ...

Av Inger - 28 december 2009 12:03


  

när jag slog upp mina blå ...

såg det ut så här ...

1 dm till ...

under morgonen ...

så idag ...

har jag avverkat ...

ett styrkepass ...

utomhus ...

med snöspaden ...

här behöver man inte ...

köpa gymkort ...

det är bara att styrketräna ...

helt gratis ...


  

och det är inte svårt ...

att välja skor ...

att känna sig snygg ...

är det inte tal om ...

det ska bara vara ...

praktiskt ...


en som är förståndig ...

och håller sig inne är ...


  

våran Prinsessa ...

Saga ...

satt i fönstret ...

och tittade ...

när jag blev svettig i snön ...


fick fikabesök på fm ...

en vän som tröttnat ...

på snö och förkylning ...

välkommet avbrott ...


nu tror jag ...

att jag ska städa på datorn ...

göra lite fler mappar ...

och flytta bilder ...

för snart är det dags ...

att beställa kort ...


ska göra ett besök på byn ...

behöver mjölk ...

titta in hos Precent ...

och lämna böcker ...


vi hörs ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards