Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Grått i hjärtat och i sinnet ...

Av Inger - 10 december 2009 16:08


  


en gråmulen bild ...

isen har lagt sig på Nåsen ...

lite snöfjun i luften ...

känns råkallt i luften ...

gjorde ett besök vid stugan ...

för att kolla till ...

stannade inte länge ...


mitt 999:e inlägg ...

blir en rätt trist historia ...

känner mig just nu ...

som det ser ut på bilden ...

har ringt och talat om ...

att jag inte kommer på mötet ...

kompar istället ...

har inget att tillföra ...

kan dricka glögg hemma ...


har under em ...

tagit mig både en och två funderare ...

varför jag i herrans namn ...

lägger ner själ och hjärta ...

på något som jag sen får "skit" för ...

nej, nu ska göra som andra ...

bara det allra nödvändigaste ...

slut på engagemang ...

och glädje ...

i allafall ...

några dagar framöver ...

kanske blir märkbart ...

men antagligen nödvändigt ...

"ge bort" en del åtaganden ...

ligger också i funderingarna ...


vet att jag inte håller det här ...

kan inte vara oengagerad ...

men ska i alla fall göra ett försök ...

det kanske är riktigt skönt ...

att kunna stänga av ...

och inte ge och ta ...

få se hur jag lyckas ...

i dag har jag i alla fall gjort ...

det jag föresatt mig sen jag kom hem ...

gråtit en skvätt ...

tänk att det är en så bra medicin ...


tack för du orkat läsa ända hit ...


mitt nästa inlägg ...

är nr 1000 ...

tänka sig ...

när jag började blogga ...

för snart två år sedan ...

kunde jag aldrig tro ...

att det skulle bli så långvarigt ...

jag som aldrig ...

klarat av att skriva dagbok ...

någon längre period ...

har fått ett behov ...

att uttrycka mig i text ...

så jag känner att något fattas ...

om jag inte skriver nåt ...

någon dag ...

inget tvång ...

känner jag ...

men som sagt ...

en lättnad i mig själv ...


dessutom är det ...

jättekul ...

att ni är så många ...

 som tittar in varje dag ...

skulle bara vilja lära känna er där ute ...

eftersom ni känner mig ...


måste tänka ut ett ...

klang och jubelinlägg ...

eller ...






 
 
katsura

katsura

10 december 2009 21:30

"Efter regn kommer solsken..." Hoppas du känner dig mindre grå i morgon... och se fram emot lite julledighet :) . Det gör jag...
Ha det gott!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helene Isaksson

11 december 2009 17:49

Hoppas det inte är jobbet du syftar på för jag har länge tänkt kommentera hur engagerad du är i jobbet och hur mycket kul ni verkar hitta på med "era" barn! Hoppas du får en riktigt skön helg!

 
Ängeln

Ängeln

11 december 2009 19:07

Ja, såna där dagar har vi allihopa emellanåt och inte blir det bättre av det här vädret. Känner igen mycket av det du skriver. Ibland tappar man sugen och deppar ihop, men sen spottar man i nävarna, biter ihop och kör igen. Fortsätt du att engagera dig, men inte så mycket så du brinner upp. Det är det inte värt.

Grattis till 1000e inlägget också. Det är trevligt att följa dina tankar på bloggen.
"Ängeln"

http://mormorsblogg.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards