Nuärjagmormor

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Inger - 28 november 2009 19:18


   


har jag nog ätit idag ...

en saffranssemla dessutom ...

på Håkanssons konditori ...

under julskyltningen ...

gråmulet och regnigt ...

men vackert ...

med alla ljusslingor och marchaller ...

lite handling ...

men mer prat ...

med människor jag inte träffar så ofta ...

en tur till Äppelbo ...

för att hämta en klädpåse ...

och en trasig pall ...

som ska lagas ...

vidare till Björbo ...

för att avlämna kläderna ...

och titta lite i affärerna ...

en munstycke till dammsugaren ...

blev det ...

mycket fint i inredningsaffären ...

men onödigt dyrt ...

så plånboken fick bli ...

oöppnad ...


på fm ...

fick jag besök av Oscar ...

medan jag åt frukost ...

mamma och han  skulle sälja ...

bingolotto-kalendrar ...

jag tog en promenad ...

och mötte upp ...

så att jag och O ...

kunde vända hemåt ...

blev makaroner och korv ...

till lunch ...

och O klämde två portioner ...

kovv, går hem ...

sen åkte han hem för sovning ...

och vi åkte på julskyltning ...


nu ska jag titta på ...

Robinsson ...

ser inte så trevligt ut på vinjetten ...

med storm, tyfon och bråk ...


i morgon ...

blir det ett besök i D-Järna ...

på deras julskyltning ...

skulle behöva ...

något att ta på mig ...

förutom dagiskläder ...

för där är jag nu ...

finns inget som är snyggt ...

bara urtvättat ...


ha en skön kväll ...


lite öm i armen ...

men inte farligt mycket ...


  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards