Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Inger - 2 november 2009 20:06


det blev en gråtrist dag ...

har blåst kallt ...

men plusgrader ...

till och med barnen ...

ville gå in ...

det brukar aldrig hända ...

vi har fortsatt med troll ...

både av sten ...

och målade på tapet ...

lite barn ...

hela dagen ...

en hel del sjuka ...

och en del lediga ...

så vi har passat på ...

att rensa ...

och städa ...

och förberett vår Trollfest ...

som vi ska ha på torsdag ...

personalmötet ...

har vi också klarat av ...

med praktiskt arbete ...


hämtat bok på bibblan ...

efter jobbet ...

målat backarna en gång till ...

nu tror jag att de är färdiga ...


ska ha Oscar med hem i morgon ...

så då tror jag ...

att det blir pannkaka ...

till middag ...

det tyckte sonen också ...


vädret är inget vidare just nu ...

regnar ...

men så länge det inte snöar ...

är det ok ...

har snöat ovanför oss idag ...

men övergick till regn ...

att bo på sydligare breddgrader ...

under vintern ...

tilltalar mig mer och mer ...

diskuterade med Ängeln idag ...

och vi hade samma åsikt ...

om vintern ...

att den kan vi vara utan ...


tittar just nu på Ullared ...

har varit dit två gånger ...

när vi ändå varit i närheten (Halmstad) ...

vi har så långt dit ...

ca 55 mil ...

att jag inte har en tanke på ...

att åka dit för att handla ...

och att stå i kö ...

är bland det värsta jag vet ...

när vi varit där i Juli-månad ...

så har det varit väldigt lugnt ...


sista avsnittet ...

av Matakuten ...

är det snart ...

spännande att se ...

om de kommer till nåt resultat ...

tycker det skulle vara bra ...

om de kunde besöka vår kommun också ...

känner igen mig i det mesta ...


ni får ha en bra kväll ...

Av Inger - 2 november 2009 08:08


 Glömde ju fotbollsresultatet ...

AIK blev Svenska mästare ...

Grattis Hasse ...

och alla andra AIK:are ...

Av Inger - 2 november 2009 07:50


ser ut att bli en gråmulen dag ...

snö?

känner mig lite hängig ...

snuva på gång ...

antagligen ...

det skulle vara skönt ...

att ligga kvar i sängen ...

men idag blir det jobb i allafall ...


vi hörs i kväll ...

det blir sent innan jag kommer hem ...

personalmöte direkt efter jobbet ...


ha en bra dag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards