Nuärjagmormor

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Inger - 9 december 2008 20:32


när jag summerar den här dagen ...

så kommer jag fram till ...

att såna här dagar ...

borde det finnas flera av ...


visserligen var det lite kulet ...

när vi la oss igår kväll ...

nya värmepumpen jobbade ...

men ganska kyligt på golvet ...

eftersom vi har golvvärme ...

så blir det jättekallt om tårna ...

om inte värmen är på ...

lindade in mig i en filt ...

ovanpå täcket ytterligare en filt ...

kallt i morse ...

men sen kom rörmokaren igen ...

ställde om pumpen ...

nu funkar det bra ...

behöver antagligen ...

en liten inkörsperiod också ...


hade så kul på jobbet idag ...

allt kändes så lyckat ...

nöjd med mig själv ...

när jag gick hem för idag ...

så här skulle det vara oftare ...

med den positiva känslan ...

så har kvällen också rullat på ...


mannen i huset ...

har haft semester idag också ...

lämnat in den gamla pannan ...

till "skrotnisse" ...

och fixat hem lite spackel och väv ...

hjälpt till med maten ...

och handlingen ...

tog en tur till Haga ...

kollade att det lyste i stakarna ...


drog i gång bakning ...

det blev Lomper ...

tunnbröd av kornmjöl, potatis och salt ...

dessutom ...

kavlade jag ut pepparkaksdegen också ...

skönt, nu är det gjort ...

blev bl a älgar ...



lite jobbsnack ...

med väninnan/kollegan har också hunnits med ...


har börjat skippa Äntligen hemma ...

börjar bli tradigt ...

med den stora husrenoveringen ...


det blir nog tidig sänggång ...

tänker läsa ut min bok ...


i morgon ...

blir det pysseldag är det meningen ...

får se hur vi lyckas ...


förresten ...

grattis alla Annor ...

glömde av min egen dotter ...

men om du läser det här, V ...

grattis och kram ...

från Mamma ...


i morgon är det Nobeldagen ...

attans ...

fick inget pris i år heller ...

fick ni?




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards