Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Inger - 2 december 2008 21:18



en snöig gran ...

med beslysning ...

som jag passerade på min kvällpromenad ...

gjorde två vådliga vurpor ...

med fem meters mellanrum ...

på min runda ...

ett under att inga ben gick av ...

måste ha varit rätt högt upp i luften ...

för jag hann tänka ...

"ska jag aldrig komma ner"

sen damp jag raklång i backen ...

har aldrig varit med om något liknande ...

hade ingen telefon med heller ...

men det kommer den att var nästa gång ...

däremot hade jag lagt kameran i fickan ...

ifall jag skulle se nåt värt att fota ...

mina vurpor ...

hade verkligen varit nåt att föreviga ...


dagen har inneburit ...

jobbträff i V-bro ...

halkade dit morse ...

0 grader ...

duggregn ...

när jag åkte hem på middagen ...

började det snöa ...

jättemoddigt efter vägen ...

ingen snöplog i sikte ...

under em har det snöat konstant ...

alla föräldrar ...

klagade på föret ...

oplogat hela em ...

på stora RV 71 ...

måste det hända en allvarlig olycka ...

nu har det börjat snöa igen ...

få se hur mycket vi har i morgon ...


nu är det snart läggdags ...

ska bara skriva av ett recept till imorgon ...


sov gott ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards