Nuärjagmormor

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Inger - 26 december 2011 22:03


kl är 22 ...

mannen har gått och lagt sig ...

jag njuter av min ledighet ...

betyder ...

vara uppe länge ...


 

 jag har "pippi" på ...

att anteckna på ...

små lappar ...

har börjat min årskrönika ...

kommit till april ...

så mycket som hänt ...

så mycket jag glömt ...

då är det bra ...

att ha bloggen ...

att minnas i ...


det har börjat blåsa igen ...

+ 8 grader ...

och Saga ville gå ut igen ...

det betyder bra väder ...


hejsvejs ...

Av Inger - 26 december 2011 19:43


porterstek ...

till lunch ...

så gott efter all julmat ...


vi kollade till ...

stugan ...

efter stormen ...

allt ok ...


 


så här vintrigt är det ...

just nu ...

 men så här ...

såg det ut 2010 ...


 


då var det - 23 grader på julafton ...


vi fortsatte ...

till Luddis och Molly ...

morfar byggde tågbana ...

mormor läste böcker ...


 en kvällspromenad ...

med sonen ...

innan jag bänkat mig ...

framför TV:n ...

tänker titta på ...

Foppa-dokumentären ...

och lite annat ...

tänker vara uppe ...

och njuta av ...

ledig dag i morgon ...


ha de ...

Av Inger - 26 december 2011 09:23


det började blåsa ...

och stormen ...

kulminerade runt 03.00

vi klarade oss rätt bra ...

strömmen är kvar ...

och inget har blåst iväg ...

kvistar på vägen ...

och ett träd ...

hade tagits bort ...

när mannen hämtade sonen ...

undrar hur det ser ut ...

vid stugan ...

skulle behöva åka dit ...

för en koll ...

många plusgrader ...

så nu är gräsmattorna rätt gröna ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards