Nuärjagmormor

Alla inlägg under oktober 2011

Av Inger - 11 oktober 2011 22:05


 

vilken kväll ...

vi haft i soffan ...

vi som inte var på ...

Råsunda ...

men tänk att vara där just nu ...

mamma mia ...

vad jag önskar att jag vore där nu ...

blev precis som jag trodde ...

succé ...

utan Zlatan ...

alla lyfte sig i håret ...

och vilka pytsar ...

det var hollandsklass ...

över målen ...

grabbar ...

alltså i nättaket ...

utan chans för målis ...


nu väntar vi på EM ...



Av Inger - 11 oktober 2011 20:15


  en väldigt vacker morgon ...

men kylig ...

perfekt älgjaktsväder ...

Oscar ...

och hans kompisar ...

drog på jakt i morse ...

tyvärr fick jag inte vara med ...

men det blir spännande ...

att höra hur det gick ...

det blev en promenad ...

till Nåsen ...

vackert vid badet ...

och när solen kom ...

så blev det också perfekt höstväder ...

haft besök av ...

Ludvig och Molly ...

en stund på em ...

en kvällspromenad ...

runt byn ...

innan det är dags för fotboll ...

inte vilken som helst ...

när det är Holland ...

som står för motståndet ...


ska ta mig till Vansbro imorgon ...

på möte ...

till kvällen ...

ska Alice vara hos mormor själv ...

när Oscars mamma ...

tar hand om barngympan ...

tillsammans med Anna ...

kul med entusiastiska tjejer ...


ha en bra morgondag ...



Av Inger - 10 oktober 2011 19:45


  vaknade tidigt ...

men sovit rätt bra ...

maten smakar inget än ...

en tur till stugan ...

för att hämta lite granris ...

det var ungefär ...

vad jag orkade med ...

på fm ...

darriga ben ...

efter sjukan ...

två ägg ...

till lunch ...

jag som annars gillar mat ...

plockade med ...

lite kort ...

sorterade räkningar ...

det var det jag fick till ...

på em ...

läste färdigt en bok ...

en legat nästan utläst länge ...

mosade en potatis ...

i lite brunsås ...

sen var jag mätt ...

men magen känns lite bättre ...


tror inte jag var den enda ...

som drabbats av sjukan ...

men jag hoppas vi får slut på ...

smittan ...

snabbt ...

i morgon ...

är det meningen ...

att vår "älgjakt" ...

ska gå av stapeln ...

Oscar har sett fram emot det ...

hela veckan ...

  


men det känns skönt ...

att jag  bestämde mig för ...

en sjukdag till ...

för orken är inte här ...


ha en bra dag ...

Av Inger - 9 oktober 2011 17:15


  ni har hört det förr ...

blev ingen marknad ...

vaknade mitt i natten ...

och mådde tjyvens ...

några toabesök ...

sen kunde jag konstatera ...

inget Rättvik för mig ...

det hade jag sett framemot ...

tyckte jag kryade på mig ...

men igårkväll ...

blev det återfall ...

så nu stannar jag hemma ...

vet att mina kollegor ...

inte vill ha dit mig imorgon ...

trots att det fattas folk ...


en tråkig helg ...

blev det ...

legat och tvinnat mest ...

haft huvudvärk ...

pga vätskebrist ...

så det fattas många timmars sömn ...

vädret har varit kyligt ...

blåst igår ...

minusgrader i morse ...

sidensvansarna ...

har rensat rönnen på bär ...

Sagis vill helst vara inne ...

gott folk ...

vi går mot vinter ...

såg bilderna från Kiruna ...

hugaligen ...

2 dm snö ...

det kan vänta ...


vilar mig iform ...

läst ut några böcker ...

målat färdigt bockarna ...

och broderat Molly ...

på dopklänningen ...

det är vad jag orkat med ...

de sista dagarna ...


hoppas bara ...

att Molly och Luddis ...

slipper det här ...

de var ju här ...

på fredagskvällen ...

mitt i smittrisken ...


ha en bra kväll ...



Av Inger - 7 oktober 2011 21:56


tidig morgon ...

jättetrött ...

kort jobbdag ...

en snabbis till Vansbro ...

för att hälsa på ...

en stund ...

hem för att handla ...

mycket folk på byn ...

tänkte tacos ...

men Luddis ville äta thai ...

så familjen E kom ...

med två kassar ...

härlig thaimat ...

jättegott ...

som vi åt ...

medan Sverige halkade hem ...

tre värdfulla poäng ...

från ett superregnigt Finland ...

 

slutklämmen ...

blir på tisdag ...

mot Holland ...


   

 det här är fredagsmys ...

för Ludvig ...

majs ...

i stora lass ...


  när pyssen åkt på ...

skulle han ringa ...

Oscar ...

på låtsas ...


tack för en trevlig kväll ...

i morgon ...

blir det Rättvik ...

och marknad ...

vi lär inte vara ensamma ...


Av Inger - 6 oktober 2011 20:21


sitter här med min vän ...

vetekudden ...

runt nacken ... 

vaknade imorse ...

med en stel nacke ...

förkylning i antågande ...

kanske ...

jobbigt att vrida på huvudet ...

men det är ljuvligt ...

med värme ...


rörelselek ...

och kojbygge ...

innan vi gick ut ...

rätt bra väder ...

på fm ...

men blev blåsigt ...

innan vi gick in ...

för ...

kycklingsoppa ...

om jag säger som så ...

det gick åt mycket smörgås ...

då förstår ni ...

vad jag tycker om lunchen ...


hälsade på pappa ...

innan jag bänkade mig ...

hos Carro ...

för lite ny färg ...

och kortare hår ...

ljuvligt skönt ...

en ny människa ...

med håret i ordning ...


blåser kallt ikväll ...

så ett bad ...

satt fint ...

för att få upp värmen ...

målat bockar ...

och en bro ...

innan det är dags för TV:n ...

en påse popcorn ...

förkyller kvällen ...

framför Robinsson ...

och Lyxfällan ...

 ska snart upp ...

öppnar imorgon också ...

längtar verkligen till helgen ...

nu ...


ha en bra kväll ...

Av Inger - 5 oktober 2011 21:30


en gråkall morgon ...

vintern är snart här ...

känns det som ...

vi hälsade på Camilla ...

i kyrkan ...

ett stort antal barn ...

blev en vacker barnkör ...


blev rätt fint väder ...

efter lunch ...

blev så entusiastiska ute ...

så vi glömde planera ...

nu är det snurr i skallen ...

må jag säga ...

kom på det ...

när vi filade på ...

lokala arbetsplan ...

med den blev i allafall färdig ...

tror vi ...


en promenad i kväll ...

skönt men kallt ...

två tidiga pass ...

på släng ...

så imorgon ...

är jag nog seg ...

ska till frissan ...

efter jobbet ...

och slinga mig ...


gäsp ...



Av Inger - 4 oktober 2011 20:34


puh ...

en intensiv dag ...

äntligen ...

slapp framför ...

äntligen hemma ...

utelek ...

och mungympa ...

lönnlövsplockning ...

på fm ...


hem för att laga mat ...

nu har operation ...

använd det du har i frysen ...

inletts ...

för att få plats ...

för ev ...

älgkött ...

om några veckor ...


hemsidemöte ...

har vi haft ikväll ...

allt tar tid ...

men vi kommer ...

igång ...

så sakteliga ...

ett kul projekt ...

är det i allafall ...


imorgon ...

ännu en dag ...

med kvällsaktiviteter ...

APT ...

när jag slutar ...

har inte haft många minuter ...

hemma ...

den här veckan ...

och motionen ...

hinns knappt med ...

det är sorgligt ...


lite färg ...

på Bockarna Bruse ...

tror jag att jag hinner med ...

innan läggdags ...


zzzzzzzzzzzzzzzzzz


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards