Nuärjagmormor

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Inger - 20 oktober 2011 20:27


en rätt tagen dotter ...

lätt vit i ansiktet ...

anlände ikväll ...

för att hämta ...

Alice och Oscar ...

dramat går vidare i morgon ...

två härliga ungar ...

har varit här hela em ...

vi har sett polishelikoptern ...

underifrån ...

när den cirklade över huset ...

Oscar tycker ...

det är dumma tjuvar ...

som tar pengar ...

på mammas jobb ...

härliga unge ...


en intensiv dag ...

alla fastnade på fotot ...

men det är lätt rörigt ...

när Oscar och jag ...

cyklade hem ...

regnade det ...

nästan lätt snöblandat ...

polisspärrarna ...

är kvar ...

har varit långa köer ...

alla kollas ...

som passerar Ludvigs Björbo ...

söderut ...

åh, vilket pådrag ...

rikskrim har synts i Nås ...

här rullar kulorna ...

skulle jag tro ...


   Alice, sprallis ...


och sen har vi hårdrockaren ...


 

som hann med ...

att rita sig på magen ...

när jag tittade bort ...

så här ser hårdrockare ut ...

enligt Oscar ...

är det tatueringar ...

han menar  ...


en stor kram ...

till Ickas jobbarkompisar ...

tänker på er ...

hoppas ni klarar att sova i natt ...

  

Av Inger - 20 oktober 2011 13:35


fick ett samtal ...

från min föräldralediga dotter ...

ett chockartat besked ...

- min bank är utsatt för rån ...

www.dt.se


Oscar och Alice ...

är här ...

vi har låst dörrarna ...

känns olustigt ...

för när Oscar och jag ...

cyklade hem ...

var det full byn av ...

polisbilar och andra insatsbilar ...

Oscar funderade ...

över alla bilar ...

spännande ...

jag berättade att ...

det var som i Halvan-boken ...

en tjuv ...

försökte ta pengar ...

i banken ...

där mamma jobbar ...


Oscar och Alice mamma ...

träffar sina jobbarkompisar ...

just nu ...

kommer säkert att krävas ...

mycket terapi ...

för de drabbade ...

hon var ju som tur var ...

hemma ...

men känns fruktansvärt ändå ...

ett så onödigt försök ...

de får ju aldrig några pengar ...

förstör för så många ...

bara ...

och även för sig själva ...


  






Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards