Nuärjagmormor

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Inger - 9 oktober 2010 21:17


lördagskväll ...

har varit en bra dag ...

intensiv ...

mannen och sonen ...

har varit vid huset ...

spikat lister ...

skruvat skåp ...

snart bara köket kvar ...

härligt ...

och vilket drömhus ...

sonen får ...

skulle gärna flytta dit ...


Oscar, mamma och jag ...

tog en promenad ...

på em ...

hälsade på vid huset ...

gungade en snabbis ...

vid lekparken ...

men idag hade O ...

mycket spring i benen ...

 kli i fingrarna ...

lock för öronen ...

busglimt i ögonen ...

med andra ord ...

en ganska typisk ...

treåring ...


vi fikade ...

hittade kladdkaka i frysen ...

det gillades ...

tittade på lite fotboll ...

O:s mamma och moster ...

hade två gamla lagkompisar ...

i Tyresös lag   ...

bakade tacopaj ...

O hjälpte till ...

hade i allafall stora ambitioner ...

men sen valde han pannkaka istället ...

i min kyl ...

finns det mesta ...


morfar lagade garaget ...

som hade gått sönder ...

innan ...

det åktes mot Utanhed ...

en powerwalk ...

runt byn ...

när jag blev ensam ...

mannen åkte till farmor ...

för ett besök ...


tänt lite ljus ...

och har en skön stund ...

i min ensamhet ...

jag är en social person ...

tycker jag själv ...

men samtidigt älskar jag ...

att vara ensam ...


lite TV ...

innan det är läggdags ...

och tipspromenad ...

i morgon ...

höstens sista ...

det är synd ...

för det har varit en bra start ...

på söndagarna ...

 ha en bra kväll ...

  



Av Inger - 9 oktober 2010 11:56


lördag ...

börjat bra ...

sytt en gardin ...

fått en namnsdagspresent ...

(det är tydligen Inger idag)

 

  

nästan som ett Kinderägg ...

  • någonting gott
  • någonting spännande
  • någonting för välbefinnandet

tänk att det är så kul ...

att få presenter ...


ha en bra em ...

själv ska jag trilla köttbullar ...

önskemål ...


glömde ...

jag vann 25 spänn ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards