Nuärjagmormor

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Inger - 7 oktober 2010 20:55


  


min sista dag hemma ...

innan jag jobbar igen ...

har jag utnyttjat ...

till att njuta av höstvädret ...

varmt och skönt ...

 blev en tur till Nåsen ...


fotade en hel del ...

har lite bilder på lager nu ...

lite fika ...

tystnad ...

härligt väder ...

har gjort susen ...

gillar att gå i skogen ...

när jag vet ...

att de slingriga sakerna ...

inte är så pigga på ...

att visa sig ...


  

har en förkärlek ...

till stenar ...

hittade några kantiga, fina ...

när jag gick runt i min "skog" ...

som fick följa med hem ...

tittade efter trattisar ...

men sådana verkar inte finnas ...

på mina ägor ...


slingat och klippt håret ...

Carro ...

fick till det kanon idag ...

mannen ville hälsa på Oscar  ...

så det blev ett ...

kvällsbesök ...

innan läggdags ...

och imorgon ...

hälsar vi på hos Ludvig ...

för lite kvällmat ...


tittar på Robinsson ...

verkar slitsamt ...

skulle aldrig stå ut ...

med alla lata, klagande ...

som inte ska hjälpa till ...

och dessutom ...

ständigt vara hungrig ...

skulle åka ut direkt ...


ha en bra fredag ...




Av Inger - 7 oktober 2010 10:28


tänk att det blir en ny dag ...

varje morgon ...

det är väl fantastiskt ...

sov väldigt knackigt ...

men hörde inte ...

när grabbarna gick till jobben ...

så några timmar ...

blev det i allafall ...

ringt några samtal ...

börjar bli vanligt ...

men varför ...

öppnar inte telefontiden ...

när den ska ...

möts av telefonsvarare ...

vi har telefontid

mellan kl 8 och 9

men varför svarar ingen då ...

när kl är 8.15 ...

väldigt irriterande tycker jag ...

  


regnat och blåst i natt ...

men nu är det uppehåll ...

ganska varmt ute ...

ska gå ut och få lite luft ...

plocka ihop mina dekorationer ...

som vinden lekte med ...

i går kväll ...


ett efterlängtat besök ...

hos frissan ...

på em ...

lite slingor och klippning ...

  


ska ta mig till jobbet ...

i morgon ...

börjar med en kort dag ...

innan det är helg ...

sista helgen ...

som går att tillbringa i skogen ...

sen pågår ...

älgjakten   

resten av hösten ...


ha en bra dag ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards