Nuärjagmormor

Alla inlägg den 31 augusti 2021

Av Inger - 31 augusti 2021 20:41


 


nu är augusti slut ...

ganska skönt tycker jag ...

det har varit en fin månad ...

mycket sol ...

en del regn ...

kyligt ...

varmt ...

men nu är hösten här ...

och det är ganska skönt ...

vi har gjort utflykter ...

tittat på barn och barnbarn ...

som idrottat ...

kräftfiske ...

jag har börjat stänga trädgården ...

i dag skördade jag tomaterna ...

nu får de mogna inne ...

det är kyligt på nätterna ...

så det är lika bra att ta in dem ...

pelargonerna är kanonfina ,,,

har flyttat in på altanen ...

tills de hamnar vid loppisen ...

där det är passande grader i vinter ...

de frösådda dahliorna är rätt slut ...

så har jag rensat och lagt på tork ...

ska testa att inte gräva i grönsakslandet ...

vore rätt skönt att slippa ...

rensat ur några blomrabatter ...

som ska uppdateras i vår ...

börjat storrensning i hallonhäcken ,,,

vi får ta upp våra upptäckarturer igen ...

kul att se vad mycket det finns ...

i vår närhet ...


   

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards