Nuärjagmormor

Alla inlägg den 10 augusti 2021

Av Inger - 10 augusti 2021 20:09


nu är den här ...

sista semesterveckan ...

sex veckor ...

är snart till ända ...

och hösten är här ...

energin har återvänt ...

till en viss del ...

köksstädning igår ...

mer än behövligt ...

kokar äppelmos ...

allt eftersom äpplena trillar ner ...

mannen har fixat en ny pallkrage ...

jag har bytt ut jordgubbsplantor ...

inför nästa år ...

rensat ett blomland ...

kastat en del ...

för att nåt annat ska få bättre plats ...

känns alltid skönt ...

att rensa den här tiden ...

mina dahlior levererar ...

men annars så är det rätt trist i landen ...


tagit några längre promenader igen ...

känns bra ...

för kroppen är inte i fas ...

där jag vill vara ...

har väldigt svårt för att kroppen blir äldre ...

inte svårt för att bli äldre ...

men just kroppsligt förfall ...

hatar jag ...


handlade hem hönsgödsel ...

för att ge dahliorna ...

och för att ha till nästa säsong ...

besökte en liten "gårdsbutik" ...

med självbetjäning ...

och helt superfina grönsaker ...


bra väder ...

men rätt vad det är ...

så kommer det en skur ...

igår kom det 15 mm på en halvtimme ...

då regnade det kan jag säga ...

börjar bli fint vid stugan ...

våra gräsplanteringar har kommit upp ...

de kommer väl att vara nästa år i allafall ...

sen tar träden näringen ...

men vi får vara duktiga på att vattna ...

och gödsla ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards