Nuärjagmormor

Alla inlägg under maj 2020

Av Inger - 4 maj 2020 19:31


tänk att vi klarade oss från snö ...

jippi!!!

söder om oss så var det vitt ...

under dagen ...

nu får det räcka ...

nu vill jag ha sol ...

+ 3 grader ...

på morgonen är inte skönt ...

fortfarade vantar, mössa och dubbla byxor ...

när jag cyklar iväg till jobbet ...


tog en powerwalk ikväll ...

men energin är låg ...

väntar på ...

jag vet inte vad ...

bättre tider ...

antagligen ...


det går inte ens att längta till semester ...

när man inte vet hur något blir ...

det är en dag i taget ...

det tycker jag är jobbigt ...

men de här sista månaderna ...

har jag fått ändra inställning ...

och det funkar rätt ok ...

kanske nyttigt för mig ...



Av Inger - 3 maj 2020 20:18


en solig dag ...

lite trädgårdsrensning ...

innan lunch ...

vi åkte på vinst och förlust ...

mot grannbyn ...

efter lunch ...

tänkte oss att hitta Sälgbergsgrottan ...

som vi inte besökt sen barnen var små ...

såg inte ut som vi kom ihåg ...

men vi hittade dit ...

en tvär stigning genom skogen ...

så var vi där ...

magiskt vackert ...

i en orörd skog ...

en fantastisk utsikt ...

från den höga höjden ...

vi såg Hunflen i Äppelbo ...

berg i Tyngsjö ...

vindsnurror i mängd ...

även de på Nås finnmark ...


           


vi fortsatte mot sjön Flaten ...

där vi aldrig varit ...

fika på stranden ...


   


vi besökte ytterligare en sjö, Marsjön ...

ett fantastiskt område runt om de här sjöarna ...

stenar, klippor i mängd ...


lite fixande vid loppisen ...

i kväll ...

längtar ...

Av Inger - 2 maj 2020 20:46


en vacker lördag ...

till slut ...

lite hemmafix på fm ...

mannen snickrade vid Bysjön ...

tog ledigt på em ...

och en vandringstur ...

Naturstigen i Lindesnäs ...

blev målet ...

en helt underbar natur ...

i min favoritby ...

vandringen längs ån Äskan ...

är så fin ...

Lindesnäs är den gamla bruksorten ...

som lever upp varje sommar ...

och som har massor av sevärdheter ...


               


jobbade lite vid verkstaden ...

krattade stenar ur gräsmattan ...

lite uppsnyggning ...

snart ska jag fixa klart vid loppisen ...

jag får väl se ...

när det går att öppna ...


tittade till stugan ...

magiskt vackert ...

en spegelblank alldeles stilla sjö ...


   


nu tittar vi på ...

stjärnornas stjärna ...

David Lindgren ...

vad säger man ...

Av Inger - 1 maj 2020 21:32


sköna maj välkommen ...

men det vore skönt med lite värme ...

 + 5 är lite kyligt i maj ...

regnat hela dagen ...

plockat i mina skåp ...

sålt lite grann ...


en kvällsrunda med Alice och mamma ...

som samlar steg ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards