Nuärjagmormor

Alla inlägg under maj 2020

Av Inger - 13 maj 2020 20:28


kylan fortsätter ...

men vi har klarat från snö ...

sol emellanåt ...

hagel helt plötsligt ...

det blåser kallt ...

i morgon ...

firar vi Förskolans dag ...

på fm ...

olika aktiviteter ...

och fiskdamm med glass ...

inga föräldraaktiviteter ...

den här våren ...

förändrade planer ...

som hos alla andra ...

det här året ...


inga långa resor under sommaren ...

inte för att jag reser ...

och sällan utomlands ...

men vi hade faktiskt tänkt oss ...

en Vätternrunda med bil ...

men det får vara ...

vi är lyckligt lottade ...

en stor trädgård, en sommarstuga ...

en halv mil bort ...

två stora playor ...

6 km bort ...

så nog ska vi kunna njuta av sommaren ...

utan att träffa så många ...



Av Inger - 12 maj 2020 20:14


vilken vinter ...

det är iskallt ...

det snöar och solen skiner om vartannat ...

- 4,5 i morse

dubbla byxor när jag cyklade iväg ...

ser ingen ljusning ...

skulle hålla i sig i 10 dagar ...

då är det snart slut på maj ...

jag blir så låg ...

när vädret är så trist ...


det känns som om ...

tomaterna behöver ut ,,,

i allafall i uterummet ...

men det är för kyligt ...

tur att jag inte har sått något ,,,

för det kommer inte att gro ...

i den här kylan ...

bönderna har inte klämt ...

ner några potatisar än ...

det blir sent ...

med skörden ...




Av Inger - 11 maj 2020 19:51


 


Trädgårdspromenad på kvällskvisten ...

det växer i landen ...

trots snö, regn, iskyla och lite sol ...

idag har det varit så kallt ...

- 3 grader i morse ...

is i vattenkannan ...

så det är inte att tänka på ...

att plantera ut nåt än ...

och det får nog vänta ...

på frösådd också ...

det måste vara rätt kyligt i jorden också ...



Av Inger - 10 maj 2020 20:08


usch och blä vilket väder ...

regn, snö, regn, snö ...

men det har inte blivit vitt ...

här i allafall ...

vi får väl se hur det ser ut i morgon ...

det usla vädret lär fortsätta ...


lagt ut och sålt lite på fb ...

lycklig för allt som går iväg ...

igår blev det en hel del fix vid loppisen ...

längtar tills vi kan öppna ...

i dessa tider ...

vet man inte när ...

men det är roligt att fixa och dona ...

har plockat runt ...

tagit dit lite som jag lagrat hemma ...

i vinter ...

men vi fyller på med klöder ...

och en massa textil senare ...

har en massa blomskott ...

som jag skulle vilja bli av med ...


       


igår hälsade vi på hos L, M och H ...

länge sen sist ...

vi får se en domherre ...

och så förstår jag att snön är på G ...


 


knappt visat sig i vinter ...

men i maj hittade han hit ...


ny vecka ...

Av Inger - 9 maj 2020 22:13


en fin lördag ...

lite trädgårdsfix ...

mer gödsel på landet ...

dahliaknölarna planterade i påsar ...

få se om jag lyckas ...

men det är fortfarande kyliga nätter ...

i morgon är det snövarning ...

såg domherren hos Emma ...

det bådar inte gott ...


fixat vid loppisen ...

kliar i fingrarna att öppna ...

men det får vänta ...


en kvällstur till Björbo ...

länge sen sist ...


Av Inger - 8 maj 2020 22:04


 


första kvällen vid sjön ...

vi åkte dit ...

och tände i spisen ...

det var riktigt varmt på altanen ...

vi häntade en pizza ...

halvsov i soffan ...

lyssnade på radio ...

en fin avslutning ...

på en lång vecka ...


fick mina dahliaknölar ...

idag ...

så i morgon ...

ska jag lägga dem i påsar med jord ...

dröjer en månad ...

innan jag törs plantera ut dem ...

ska bli spännande ...

att se om det blir något resultat ...



Av Inger - 7 maj 2020 20:11


samlat engergi ...

genom en promenad ...

i Asphagen ...

älven, fågelsång, grönska och sol ...

ljuvliga maj ...


     


         


i morgon är det lång dag ...

sen är helgen här ...


Av Inger - 5 maj 2020 19:57


äntligen har vi sett solen ...

ute hela dagen ...

så underbart ...

chefen fyllde år ...

bjöd på tårta ...

på vårt APT ...

supergott och trevligt ...


efter tio timmar på jobbet ...

var det skönt ...

med lite trädgårdsarbete ...

vände mitt land ...

och grävde ner hästgödsel ...

allt jag skickade efter i höstas ...

har kommit upp ...

till och med ...

klematisen kommer ...

fick gräva djupt ...

men den kommer ...

väntar några veckor innan frösådd ...

ska vänta längre med spenaten ...

läste någonstans ...

att den inte går i blom så fort ...

lite senare på säsongen ...

kommer inte att sätta så mycket ...

det som brukar leverera ...

ska jag satsa på ...

sent om sider ...

skickade jag efter dahlialökar ...

väntar med spänning ...

hur det ska gå ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards