Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Julkänsla ...

Av Inger - 21 december 2012 20:54


ääääntligen ...

nu är julen här ...

nästan ...

en skön morgon ...

plockade lite i tvättstugan ...

innan vi tog en fika ...

och jag gick till jobbet ...

få barn ...

de flesta försvann ...

efter lunch ...

jag har brännt CD-skivor ...

plockat ihop lite ...

och plockat ner från väggarna ...

ny termin ...

när vi är tillbaka ...

knallade hem på em ...

snöflingorna singlade ner ...

ljus överallt ...

det är JUL ...


vi firade in julen ...

med hemlagad thaigryta, nudlar ...

och Katays vårrullar ...

drar på julmaten lite till ...

mina nära ...

brukar tröttna snabbt ...

på godsakerna ...


åkte till grannbyn ...

för att kolla in tomtarna ...


 

inte i min smak ...

men det är en stor mängd tomtar ...

som är utplacerade ...

runt villan ...

och på något konstigt sätt ...

så är det maffigt ...

trots allt ...


slagit in de sista paketen ...

det sinar i julpapperet ...

men etiketterna räckte i år också ...

en bok har inte kommit ...

men annars så är jag i fas ...


en konstig känsla i kroppen ...

ett lugn ...

som jag inte är van vid ...

ingen stress ...

ingen panik ...

hur ska jag hinna ...

kan det bero på ...

att helgen ligger innan ...

julafton ...


tänker mig ett besök ...

i Vansbro ...

i morgon ...

för att önska God Jul ...


ha en fin lördag ...

tur att man inte behöver åka ...

till Kupolen ...

och trängas med alla andra ...




 
 
katsura

katsura

21 december 2012 21:58

Just nu känner även jag ett behagligt lugn, men det beror nog på att vi åker "hem" till min släkt på söndag. Allt ät fixat och vi behöver bara glida in... Just i år behövde jag nog det...! Om jag inte är ute i morgon önskar jag dig och dina nära en riktigt fin, härlig jul!

http://katsura.bloggplatsen.se

Inger

22 december 2012 19:03

Det låter härligt, ibland önskar jag att jag också skulle kunna åka "hem" ibland och bli lite uppassad. Men det är det som inte händer när man har sina nära i samma samhälle el nästan samma ... men jag vill inte byta.

Önskar dig och din familj en riktgt fin jul och kör försiktigt i trafiken.

kram inger

 
Emma

Emma

21 december 2012 22:00

Jag skulle också behöva sova tills "jag väcker" mig själv.. :)

Hoppas ni får en stressfri jul utan måsten!

Kram

http://lifeasemmaknowit.blogg.se

Inger

22 december 2012 19:00

Visst är det ett bra uttryck och jag önskar dig verkligen en sovmorgon snart ...

kram och God Jul till dig och de dina

 
carina

carina

22 december 2012 09:13

Ja nu närmar vi oss den goda helgen....

och jag måste också säga att dessa tomtar runt gården kändes väldigt amerikanskt och faller mig inte alls i smaken, men smaken är delad,,som tur är.

trevlig helg !

http://carri.bloggplatsen.se

Inger

22 december 2012 18:58

Tack för att du tittar in!
Jag vill önska dig och de dina en fin julhelg ...
kram Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards