Nuärjagmormor

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Inger - 19 november 2012 21:22


 


så här såg det ut ...

på himlen ...

när jag gick till jobbet ...

i morse ...

sagolikt vackert ...

idag ...

var det hög tid att ...

ta fram sångkorten ...

med Luciasånger ...

och börja träna ...

sen ville alla måla ...

i någon variant ...

pennor el pensel ...

en massa lek ...

innan lunch ...

sen tillbringade vi ...

två timmar utomhus ...

öste vatten ...

lekte i sandlådan ...

rullade från kullen ...

som blev rena geggan ...

då förstår ni ...

att det var lortgrisar ...

som skulle hem ...


en massa energi över ...

när jag kom hem ...

olika maträtter ...

till oss allihop ...

som trollades fram ...

av helgens rester ...

sen bytte jag gardiner ...

i köket ...

de rödrutiga sitter uppe ...

nu ...

och Nusnäsljusstaken ...

står i fönstret ...

jag vet ...

det är lite tidigt ...

men när inspirationen finns ...

gäller det att passa på ...

för den kan vara försvunnen ...

under en lång tid ...

jag tycker det är kul ...

att städa ...

och plocka fram ...

inför julen ...

men på annandagen ...

skulle jag helst ...

vilja slänga ut ...

allt rött ...

och vårpynta ...

sån är jag ...


en kvällsrunda ...

i dugget ...

med min dotter ...

ljuvligt väder ...

tycker jag ...

vi närmar oss december ...

med stormsteg ...

och snöfritt ...

det gillar jag ...


ha en bra tisdag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards