Nuärjagmormor

Alla inlägg den 23 december 2019

Av Inger - 23 december 2019 18:53


 


just nu ...

sitter jag i fåtöljen ...

och lysssnar på podden ...

Brittas vardagsrum 

där hon besöker författaren Linda Olsson ...

i Auckland, Nya Zeeland ...

Britta är uppväxt i Nås ...

gått i skolan och tävlat på skidor ...

med mig ...

Linda Olsson har sommarhus i Nås ...

och skrev romanen ...

Nu ska jag skriva dig milda sånger 

som handlar om en tant i Nås ...

ett spännande samtal att lyssna på ...

nu tänker jag lyssna på flera avsnitt ...


en härlig ledig dag ...

fixat julmat ...

besökt stugan ...

och huset i Lindesnäs ...

träffade en tant ...

som vi pratade med länge och väl ...

tanterna har koll på huset ...

och det är bra ...


vi fortsatte till vänner ...

som bjöd på fika ...

i postlådan ...

låg ett julkort från min kusin ...

som är 27 år äldre än jag ...

hon blev så glad ...

när jag ringde upp ...

och pratade en bra stund ...

skulle behöva göra ett besök ...

snart ...


skivat upp julskinkan ...

ätit köpt julgröt ...

och snart går vi till Alice och Oscar ...


 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards