Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Min arbetsmiljö ...

Av Inger - 21 mars 2011 20:53


  dagens arbetsmiljö ...

på em ...

hade vi +10 grader ...

så skönt ...

bytte till gummistövlar ...

när jag rastade ...

men nu börjar ...

en underbar tid på förskolan ...

visst blir vi blöta ...

visst är det tråkigt ...

med alla galonbyxor ...

men det finns så mycket ...

att leka ...

och vatten ...

lockar alla ...

stora som små ...

hade god lust ...

att hoppa i vattenpölarna ...

på vägen ...

av ren glädje ...

att idag är det vår ...

 

hämtade Oscar ...

eftersom det passar ...

med min arbetstid på måndagar ...

det är så kul ...

att åka i mormors bil ...

nu har han blivit en stor kille ...

tycker det är tråkigt hemma ...

med mamma och Alice ...

säger att han vill ha ...

någon att leka med ...

så att få åka till förskolan ...

några timmar på fm ...

är nog bra ...


vi lekte ...

Skeppsbrott på fm ...

svettiga och nöjda barn ...

fick leka i kuddrummet ...

det är höjdpunkten ...


Ludvig ...

har varit till doktorn ...

för sina svinkoppor ...

och fått penicillin ...

som inte gått över ...

utan blivit större ...

men medicinen ...

var Blääää ...

enligt Ludvig ...

så det blir en kamp ...


i morgon ...

blir det utedag ...

ser ut att bli ...

kanonväder ...

men senare i veckan ...

ser det sämre ut ...

så vi njuter så länge det varar ...


ha en bra tisdag ...

 

 

 
 
katsura

katsura

21 mars 2011 21:43

Hej! nej, vi har inte ett snökorn här och det är såååå skönt! men om ni hade +10 idag slog ni oss med råge. Vi hade bara +8... Hoppas verkligen att ni blir av med snön...det ser lite blaskigt ut på bilden :)

http://katsura.bloggplatsen.se

Inger

22 mars 2011 15:46

Ja nu är det blaskigt, men det älskar jag. Snön har sjunkit ihop mycket sen igår em ... vi skottar, öser och rör i snön allt vad vi kan så att det ska gå snabbare att töa.

kram Inger

 
Ingen bild

Luddis

22 mars 2011 14:50

Nu mormor ska jag berätta att jag är en duktig kille och tar min medicin. Pappa mutar mig visserligen med några chokladbitar om jag tar den, men då är jag duktig! (han får medicinen genom en spruta nu, så nu vill han tydligen helst spruta in det i munnen själv... 3 av 4 ml går ner, så det får duga!)

Inger

22 mars 2011 15:45

Vad duktig du är Luddis, skynda dig och bli frisk nu så du kan leka med Oscar snart.

kram mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards