Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2010

Av Inger - 18 juli 2010 23:11



tillbaka från konstrundan ...

en rolig upplevelse ...

av en kreativ person ...

Tack ska du ha, vem du än är ...

nyfiken på vad vi såg ...

här finns bilder ...  

 

ha en skön kväll ...

Av Inger - 18 juli 2010 20:30


målat och målat ...

med både pensel ...

och roller ...

det är vad jag gjort idag ...

fyra garderober ...

har målats invändigt ...

den ena var ett linneskåp ...

med en massa hyllor ...

tog över fyra timmar ...

stått på stege ...

och lyssnat på sportradion ...

sämre kan man ha det ...


när jag nästan var färdig ...

kom en massa besökare ...

i röran ...

farmor, faster och kusiner ...

till sonen ...

de hade hälsat på Ludvig ...

sen kom Oscar ...

med familj ...

febern hade försvunnit ...

så nu började han bli sitt gamla jag ...

följde med hem en stund ...

åt lite fil ...

och ett paket "nussin" med sig hem ...


nu ska vi åka på ...

"konstrunda" ...

i skogen ...

en okänd person ...

hittar på en massa "bus" ...

annons i lokala bladet ...

 

"Tillbaka till naturen"

Kända  svenska konstnärer.

Ringvägen Nås

öppet dygnet runt.

Medtag eget kaffe!

Varje kväll Knottfestival.

 

Låter spännande va ...


Vi hörs ...

Av Inger - 18 juli 2010 11:51


  

minne från Diggiloo ..

en mysig fleecefilt ...

den behövdes inte för kylan i år ...

men regnstället och capen ...

kom till användning ...

det regnade mer eller mindre ...

hela konserten ...

men vi är ju vana ...

det har regnat 3 av 4 ggr ...

den fjärde ...

ha vi 32 grader varmt ...

tiden gick fort ...

bra mix av artister ...

fastän det saknades ...

någon storstjärna ...

tyckte jag när jag åkte dit ...

blev förtjust i Tess ...

i Alcazar ...

mångsidig tjej ...

som bjöd på sig själv ...

och ...

Gunhild Carling ...

en jazzsjungande/spelande skånska ...

gillar inte jazz ...

annars ...

men hon spelade trombon/trumpet ...

så det stod härliga till ...

och kunde dessutom ...

sjunga pop ...

en riktigt mångsidig artist ...

med utstrålning ...

blev en härlig kväll ...

trots idogt regnande ...

och 20 graders värme hela kvällen ...

åskväder ...

när vi gick mot bilen ...

men hemåt ...

var det uppehåll ...


idag är det blåsigt ...

molnigt ...

men ganska varmt ...

tänkte måla lite på em ...

garderober hos sonen ...

kanske ...

om inget roligare dyker upp ...


ha det ...



Av Inger - 17 juli 2010 12:39


  

cyklade iväg ...

köpte några Magnum ...

som vi åt upp ...

mellan skivspikning ...

fortfarande väldigt varmt ...

men det mulnar på ...

har plockat in allt löst ...

för att vara förberedd ...

när ovädret kommer ...

lite blomkrukor ska ställas under tak ...


laga lite lunch ...

göra matsäck ...

och leta fram regnställ ...

stövlar ...

och regncape ...

man har väl varit med förr ...

  


livet har återvänt ...

känns det som ...

ha det ...

Av Inger - 17 juli 2010 10:51


  

solen gassar ...

jag känner mig låg idag ...

mitt fyra-månader gamla strykjärn ...

blir inte varmt ...

ännu en grej som gått sönder ...

måste kolla mattan ...

i badrummet ...

skarven går upp ...

ett av pilträden växer upp i telefonledningen ...

en man ...

som inte gillar att fixa hemma ...

bara hos andra ...

det lovas åska och spöregn ...

till em ...

när vi ska på utekonsert ...

känner inte för något ...

"hemsamaritbesök" idag ...

risk för utbrott ...

om det tjatas om något ...

vad ska vi äta idag ...

idétorka de lux ...


ett positivt inlägg ...

men så här känner jag idag ...

  

Av Inger - 16 juli 2010 22:53

 

  

åkte till Lindesnäs ...

för att titta efter växter ...

50% ...

på allt ...

vilket gjorde ...

att jag kom hem med ...

en gul ros ...

en paradisbuske ...

ett prydnadsgräs ...

två krukor ...


fortsatte till bageriet ...

där jag handlade lite siktkakor ...

och ...

smultronpuss ...

en mousserande dryck ...


ägnat em åt ...

trädgården ...

rofyllt att pyssla och dona ...

i min ensamhet ...

blev ingen strandvistelse idag ...

även om det varit 25 grader ...

grävt ner växterna ...

vattnat ...

klippt och fixat runt  rabatterna ...

ikväll ...

drog jag igång gräsklipparen ...

tillslut startade den ...

och då tordes jag inte släppa ...

taget ...

så det var bara att gå fram och tillbaka ...

tills det blev soppatorsk ...

men då var jag nästan färdig ...

jättesvettig ...

blev jag ...

så en  tur till stugan ...

satt bra ...

simmade lite ...

nu var vattnet ljummet ...

medan mannen ...

gödslade gräset ...

och placerade ut grästorvor ...

som jag grävt upp ...

här hemma ...

det lutar åt regn imorgon ...

såklart ...

vi ska ju på ...

Diggiloo ...

men vi kommer inte undan regn ...

tydligen ...

även om vi bytt destination ...

i år blir det ...

Falun ...

 

en kvällssnabbis ...

förbi Oscar ...

och till Ludvig ...

  

läggdags för båda ...

Oscar sover bra i nya sängen ...

och ...

Ludvigs nya säng ...

är under målning ...


ha en bra lördag ...






Av Inger - 15 juli 2010 21:24


  

vi badar och badar ...

men nu känns det som om ...

vädret blir sämre ...

blåsigt och höga vågor ...

vid sjön ...

men sjömonstren ...

njöt i fulla drag ...

vi träffade 3 kusiner vid sjön ...

den ena var på badkalas ...

tillsammans med ett gäng tjejer ...

och två killar ...


det började dugga ...

så det var bara att plocka ihop ...

och dra sig hemåt ...

grabbarna lassade in ...

korvstroganoff och ris ...

innan de fortsatte leka ...

Oscar talade om för Ludvig ...

- aj, aj mojmojs ...

när L undersökte vissa grejer ...

ikväll ...

hade de riktigt utbyte av varann ...

det blir kul ...

när Ludvig blir lite äldre ...

  


det har regnat hela kvällen ...

så nu får vi vara inne ...

och titta på TV ...



Av Inger - 14 juli 2010 22:45


  

efter en tveksam inledning ...

av dagen ...

så fick vi en kanondag ...

Ludvigs mamma ...

kom förbi ...

skulle till playan ...

jag inväntade karlarna ...

som var och inhandlade ...

grejer till huset ...

de har haft en målardag idag ...

lister, panel och foder ...

halva gården har varit full av ...

målade bräder på tork ...


vi åkte efter till stranden ...

när de kom hem ...

så vi var samlade ...

hela bunten vid Bysjön ...

för badmonster 1 ...

Oscar var också där ...

badmonster 2 ...

Ludvig ...

badade mest hela tiden ...

mer än Oscar t o m ...

vilken livskvalitet ...

att få ligga i den varma sanden ...

känns solen värma ...

höra vattnet klucka ...

och massor av glada barnröster ...

i vattenbrynet ...

vi tankar energi i massor ...


vi avslutade kvällen ...

med tacos ...

ute på gräsmattan ...

ljuvligt i solen ...

dessutom blev mitt grönsakslager ...

uppätet ...

vilket jag tackar för ...

  

Oscar åkte hem ...

för sova i sin nya säng ...

spännande att höra hur det gick ...

Ludvig ...

fick målarfärg med sig hem ...

till sin nya säng ...


mannen och jag ...

tog en biltur ...

genom Björbo och Dala-Floda ...

med sightsing ...

genom ...

Dalarnas lustgård ...

köpte en    ...

vid en loppis i Hagen ...

fanns fyra sorter ...

att välja på ...

pitoreskt så det förslår ...

såg en skylt ...

jag skulle köpt ...

gansä ...

men jag tyckte den var lite dyr ...

till alla er ...

som inte vet vad det betyder ...

det har jag inte heller ...

vetat så länge ...

svaret kommer imorgon ...


i morgon ...

vad ska göras då ...

vet ej ...

sonen får rörmokarbesök ...

kanske blir det ett tag med ...

dammsugaren/moppen ...

jag sa kanske ...

blir det vackert väder ...

blir det ett strandbesök ...


nu ska jag titta på ...

sex and the city ...

och läsa lite bloggar ...

ha det ...

  


 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards