Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2010

Av Inger - 25 juli 2010 23:17

 

  

kvällsunderhållning ...

ser fram emot ...

att krypa till kojs ...

när det finns en bra bok ...

på sängbordet ...


ska bara titta på ...

Richard S Johnsons putt ...

i golfen ...

  

Av Inger - 25 juli 2010 21:20


  

idag har vi fått vatten ...

ett fint regn ...

hela dagen ...

vi har varit vid huset ...

jag har målat ...

grabbarna har spikat skivor ...

börjar bli hyfsat färdigt ...

i vissa rum ...

ny färg ...

måste hämtas i morgon ...


semestrarna ...

börjar närma sig slutet ...

Oscars mamma ...

börjar jobba i morgon ...

mannen har en vecka kvar ...

jag och sonen ...

är lediga två till ...

men vädret ...

just nu ...

påminner om att hösten ...

snart är här ...

hemskt tycker jag ...


tittade nyss på ...

Jamie Oliver i Stockholm ...

ett jättefint program ...

om vår matkultur ...

som han gillade skarpt ...

liksom ...

att svenskar talar bättre engelska ...

än engelsmännen själva ...

(med glimten i ögat)

vackra bilder ...

från Stockholm med omnejd ...

var det i allafall ...


rensat frysen ...

på lite bär ...

inför en ny säsong ...

kokat saft ...

att röda vinbär och körsbär ...

blev rikigt gott ...

  


ha en skön kväll ...




 

Av Inger - 24 juli 2010 20:07


  här är de ...

godingarna ...


idag ...

har vi haft ...

operation uppsnyggning ...

vid stugan ...

gräsklippning, röjning, kottsanering ...


blev så fint ...

när allt gräs blev bortklippt ...

tycker inte om ...

när det börjar bli gräsigt ...

är fruktansvärt rädd för ...

att det ska finnas slingriga saker ...

gömda ...


haft loppiskunder ...

både idag och igår ...

blivit av med en hel del ...

dessutom lite skrymmande saker ...

lycklig för allt som försvinner ...

grejerna får stå kvar ...

på altanen hela sommaren ...

vi sitter inte där i allafall ...

det är bara Saga ...

som ligger där och sover ...

bland alla grejer ...


målat garderober på em ...

tar sån tid ...

så blir det dåligt väder i morgon ...

så fortsätter ...

jag måleriet ...

altanen skulle göras färdig idag ...

sonen blev inte glad ...

när det var en annan färg ...

på de sista bräderna ...

färgen måste ha blandats fel ...

men det finns ju annat att göra ...

tills det blir måndag ...

men det hade varit härligt ...

att kunna städa altanen ...

och flytta ut lite möbler ...


tittar på ...

ett regnigt sommarkryss ...  

grabbarna i Style ...

klämde av sina hits ...

håller än idag ...

låtarna alltså ...

grabbarna var tydligen ...

lika unga som jag ...

alltså ...

mitt i livet ...

det är ju några år sen ...

vi sjöng till Dover Calais ...

 

ha en bra kväll ...

grattis till Emma ...

som målat för sitt KIK idag ...

som yttermitt   

Av Inger - 23 juli 2010 21:47


  /  

är vädret just nu ...

på fm ...

är det kallt och mulet ...

men de två senaste em ...

har varit helt ok ...


igår blev det en tur till ...

Dansbandsmeckat Malung ...

hälsade på ...

mannens syster ...

och därifrån ...

en tur runt Malung ...

för att titta på ...

folk, folk och folk ...

och husvagnar ...

lite sugen på dans ...

men ...

inte riktigt tränad ...

och föööör mycket folk ...

ståplats ...

när LasseStefanz spelade ...

kom inte hem förrän kl 01 ...


i morse ...

fick jag ha klockan på   ...

Oscar ...

kom före halv nio ...

för att vara här på fm ...

idag ...

lekte vi med Playmobilbärgningsbilen ...

och mormor ...

ska leka hela tiden ...

ingen chans att göra nåt annat ...

sen gick vi ut ...

men det var kyligt på fm ...

då kunde jag ...

titta i HM-katalogen ...

medan O ...

vattnade ...

och undersökte en massa saker ...


nu börjar skördetiden snart ...

vinbärsbuskarna är snart röda ...

hallonen mognar ...

och så hittade jag ...

kantareller ...

nu i kväll ...


innan jag glömmer ...

alla Emmor ...

grattis på namnsdagen ...

bla Ludvigs mamma ...

  



Av Inger - 21 juli 2010 22:58


det blev shopping ...

med ...

Oscar och mamma ...

mitt i klädrensningen ...

kom en förfrågan om jag ville med ...

till Borlänge ...

jag var inte sen att hänga på ...

men först fixade jag ...

13 kassar ...

ja just det ...

du läste rätt ...

13 kassar som ska slängas och lämnas iväg ...


Oscar väntar på mamma ...

vi tittar ner på våningen under ...

handlade några tröjor till grabbarna ...

och ett par sandaler till mig själv ...

inte mycket mer ...

ser inget jag vill ha ...

det blir katalogerna i stället ...

för nu har jag plats ...

i garderoben ...


när jag kom hem ...

var det full gården av bilar ...

svårt att få plats ...

ett par vänner ...

behövde såga några bräder ...

och Ludvig m familj ...

var ute på en kvällstur ...

vi beställde pizza ...

packade bilen ...

och åkte till stugan ...

med pizzan ...

ett ljuvligt väder ...

25 grader varmt ...

alldeles vindstilla ...

våra måsungar ...

guppade i vattnet ...  

  


efter pizzan ...

som Ludvig gillade skarpt ...

men pizzasalladen ...

var nästan ändå godare ...

blev det en omgång Chicago ...

lite svårt att spela ...

med L mitt på bordet ...


en ljuvlig em och kväll ...

blev det ...

trots mulet och grått på fm ...

helt plötsligt ...

var det 25 varma grader ...

och en ljummen kväll ...


ha det bra i värmen ...



Av Inger - 21 juli 2010 11:04


  

grått och tråkigt ...

känns som risk för regn ...

inbjuder inte till mycket ...

därför ...

rensning av garderob ...

börjar gapa lite ihålig ...

skönt ...

då går det att köpa nåt nytt ...

en del ska ...

  • slängas
  • sparas till annat
  • lämnas till Erikshjälpen

ut åker gammalt, urtvättat ...

med andra ord ...

dagiskläder ...


fortsättning på dagen ...

????

vi får se ...


ha en bra dag ...


Av Inger - 20 juli 2010 21:35


det blev ett bad ...

innan Oscar åkte hem ...

efter ett besök ...

hos ...

Fårcaféet ...

han lekte Rasmus i höet ...

(Rasmus på luffen)

tittade på smågrisar ...

får och påfågel ...

lekte med en liten kille i sandlådan ...

såg en massa ...

jordbruksredskap ...

sen blev det en tur genom Skålbyn ...

innan vi åkte hemåt ...  


en lugn dag ...

har det varit ...

tvättat några fönster ...

tagit en powerwalk ...

i vacker natur ...

tittat på byggarna ...

hör och häpna ...

mattläggaren kom ...

och ska komma i morgon ...

igen ...

så nu har sonen  varit ...

och beställt ...

kakel och klinkers ...

blir så snyggt ...


nu ska jag koncentrera ...

mig på ...

Morden i Midsommer ...


Av Inger - 19 juli 2010 23:20


alltså ...

en rätt tråkig dag ...

Ludvig hälsade på en stund ...

tror att han ...

t o m kunnat stanna kvar ...

för vattenkannorna ...

är toppen ...


plockat lite vid huset ...

sonen vill bli av med en massa ...

som han inte vill ...

att följer med huset ...

det kan jag förstå ...

men var ska jag göra av allt ...

kan inte ge bort, sälja mm ...

för rätt som det är ...

frågar ägarna ...

efter nåt ...

har i allafall ...

hämtat kartonger vid affären ...

och börjat ...

paketera gardiner, dukar mm ...

för lagring så länge ...

i källarförrådet ...


sonens badrum ...

börjar se ut som ett sådant ...

nu fattas mattläggaren ...

för lite golvgjutning ...

sen ska rörläggarkompisen dit ...

för lite golvvärmeinstallation ...

och sen ...

är det dags att bestämma kakel ...

så spännande ...

och dessutom med en son ...

som vet vad han vill ha ...


i morgon ...

vet inte vad det blir ...

är lite sugen på shopping ...

men det är väl ingen annan ...


ha det ...


  


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards