Nuärjagmormor

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Inger - 26 juni 2009 22:38


en härlig fredag ...

sånt här klimat ...

skulle jag vilja bo i ...

livet är enkelt ...

lite kläder ...

bara att springa ut ...

äta och fika ute ...

lite tvätt ...

alla är glada ...

nästan ...


vinglade hem Oscar ...

på cykeln idag ...

hålla i cykeln ...

med en hand ...

Oscar på pakethållaren ...

och den andra handen ...

runt busungen ...

bjöd familjen Z ...

på lite rester ...

tacopaj, pizza ur frysen ...

lite nylagad tacos ...

en skön avslutning på veckan ...

hade vi under pilen ...

tänk ...

det är fyra veckor sen sist ...

då var det pingst ...

och kanonväder ...

det tog alltså lång tid ...

innan vi fick en fin helg igen ...

när Oscar åkt hem ...

tittade jag ut ...

då satt sonen och sov ...

kvar i stolen under pilen ...

stackarn ...

ganska slut efter en lång vecka ...

vaknade efter ½ timme ...

pigg och alert ...


mannen och sonen ...

har gjort en bragd ikväll ...

fixat skorstenen vid stugan ...

den nygjorda cementplattan ...

lyckades de baxa upp på skorstenen ...

fråga mig inte hur ...

tordes inte följa med och titta ...


tittade på fotbollen ...

men England gjorde 3 hörnmål ...

i första halvlek ...

så det kändes avgjort ...

så jag bestämde mig för att ...

ta en stavpromenad ...

mot stugan ...

visserligen gjorde Sverige 1-3 ...

innan jag gick ...

men jag stavade iväg ...

mötte mina karlar ...

där vi svänger av stora vägen ...

så då vände jag också ...

blev i allafall ca 5 km ...

innan jag var hemma igen ...

då såg jag att Sverige ...

förlorat på straffar ...

vilken upphämtning grabbarna gjorde ...


i morgon ...

hoppas jag på ett dopp ...

ett besök vid stugan ...

blir det nog ...

ev snickring för mannen ...

om det inte ska vara en ledig dag ...

för alla inblandade ...

måste nog träffa Ludvig ...

för att gosa lite ...

och mamma behöver nog vila lite ...

efter vaknätter ...

det är varmt för en liten bebis just nu ...

så nattsömnen blir lidande ...


hörde på radion ...

Michael Jackson är död ...

kanske inte så konstigt ...

har nog levt ett hårt liv ...

trots pengar och berömmelse ...

jag är nog lyckligt lottad ...

i min lilla håla ...

tillsammans med mina nära och kära ...

gillar en del låtar ...

men ingen stor idol för mig ...

trots att han varit stjärna ...

under hela min levnad ...


50 år sen ...

Ingemar Johansson ...

knockade Floyd ...

det har jag hört talas om i hela mitt liv ...

en stor idrottshändelse ...

i min pappas liv ...

när han på morgonen slog på radion ...

och hörde att ...

vi har fått en svensk världsmästare ...

gillar inte boxning ...

men förstår ...

att det här slår nästan allt i idrottsväg ...


för min del ...

finns nog inget ...

som slår bronset ...

i fotbolls-VM 1994 ...

den videon ...

som visar mästerskapet ...

är nästan utslitet ...

mina döttrar ...

kan nog allt som sägs ...

utantill ...

vad många gånger det bandet har rullat ...

Av Inger - 26 juni 2009 21:56



nu blommar en skönhet ...

mina irisar har blommor i år ...

stora fina, höga blommor ...

kommer vissa år ...

ibland blir det bara blad ...

men nu står de majestätiska i landet ...

kanske en perfekt sommar ...


Av Inger - 26 juni 2009 08:17



ännu en solig sommardag ...

helt underbart ...

lätt att gå till jobbet ...

med sol i sinnet ...


helgen kommer ...

att innebär en massa "jobb" ...

som vanligt ...

men allt går lätt ...

när solen skiner ...

i kväll får det bli fotboll ...

måste titta på U21-laget ...

som kan gå till EM-final ...


mannen i huset ...

ska nog snickra i helgen ...

en tur till stugan ...

ev ett dopp ...

med de här temperturerna ...

blir det varmt nog åt mig ...

sonen ...

och lillebror i huset ...

fyller 21 ...

så en tårta lär det väl bli ...

Oscar är en liten kopia ...

av sin morbror som liten ...

lika vaken, glad ...

och intresserad av stora "bilar" ...


promenad med ett barnbarn ...

hinns nog också med ...

dygnet har många timmar ...

när man är ledig ...


ha en härlig dag ...

ät en glass ...

ta ett bad ...

eller bara njut ...


vi hörs ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards