Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

En dag full av händelser - både då och nu ...

Av Inger - 26 juni 2009 22:38


en härlig fredag ...

sånt här klimat ...

skulle jag vilja bo i ...

livet är enkelt ...

lite kläder ...

bara att springa ut ...

äta och fika ute ...

lite tvätt ...

alla är glada ...

nästan ...


vinglade hem Oscar ...

på cykeln idag ...

hålla i cykeln ...

med en hand ...

Oscar på pakethållaren ...

och den andra handen ...

runt busungen ...

bjöd familjen Z ...

på lite rester ...

tacopaj, pizza ur frysen ...

lite nylagad tacos ...

en skön avslutning på veckan ...

hade vi under pilen ...

tänk ...

det är fyra veckor sen sist ...

då var det pingst ...

och kanonväder ...

det tog alltså lång tid ...

innan vi fick en fin helg igen ...

när Oscar åkt hem ...

tittade jag ut ...

då satt sonen och sov ...

kvar i stolen under pilen ...

stackarn ...

ganska slut efter en lång vecka ...

vaknade efter ½ timme ...

pigg och alert ...


mannen och sonen ...

har gjort en bragd ikväll ...

fixat skorstenen vid stugan ...

den nygjorda cementplattan ...

lyckades de baxa upp på skorstenen ...

fråga mig inte hur ...

tordes inte följa med och titta ...


tittade på fotbollen ...

men England gjorde 3 hörnmål ...

i första halvlek ...

så det kändes avgjort ...

så jag bestämde mig för att ...

ta en stavpromenad ...

mot stugan ...

visserligen gjorde Sverige 1-3 ...

innan jag gick ...

men jag stavade iväg ...

mötte mina karlar ...

där vi svänger av stora vägen ...

så då vände jag också ...

blev i allafall ca 5 km ...

innan jag var hemma igen ...

då såg jag att Sverige ...

förlorat på straffar ...

vilken upphämtning grabbarna gjorde ...


i morgon ...

hoppas jag på ett dopp ...

ett besök vid stugan ...

blir det nog ...

ev snickring för mannen ...

om det inte ska vara en ledig dag ...

för alla inblandade ...

måste nog träffa Ludvig ...

för att gosa lite ...

och mamma behöver nog vila lite ...

efter vaknätter ...

det är varmt för en liten bebis just nu ...

så nattsömnen blir lidande ...


hörde på radion ...

Michael Jackson är död ...

kanske inte så konstigt ...

har nog levt ett hårt liv ...

trots pengar och berömmelse ...

jag är nog lyckligt lottad ...

i min lilla håla ...

tillsammans med mina nära och kära ...

gillar en del låtar ...

men ingen stor idol för mig ...

trots att han varit stjärna ...

under hela min levnad ...


50 år sen ...

Ingemar Johansson ...

knockade Floyd ...

det har jag hört talas om i hela mitt liv ...

en stor idrottshändelse ...

i min pappas liv ...

när han på morgonen slog på radion ...

och hörde att ...

vi har fått en svensk världsmästare ...

gillar inte boxning ...

men förstår ...

att det här slår nästan allt i idrottsväg ...


för min del ...

finns nog inget ...

som slår bronset ...

i fotbolls-VM 1994 ...

den videon ...

som visar mästerskapet ...

är nästan utslitet ...

mina döttrar ...

kan nog allt som sägs ...

utantill ...

vad många gånger det bandet har rullat ...

 
 
Yvonne

Yvonne

27 juni 2009 06:43

Hoppas att du får en fin dag med massor av gos med lille Ludvig. Och lite bad! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards