Nuärjagmormor

Alla inlägg under juni 2009

Av Inger - 3 juni 2009 20:06



en liten del av min syrenhäck ...

som just nu är i full blom ...

40 m blommande häck ...

är en ljuvlig syn ...

synd att den snart är överblommad ...


vart tog värmen vägen ...

idag har det blåst nordliga vindar ...

nästan stormvarning emellanåt ...

snöblandat regn ...

några mil härifrån ...

varning för ännu sämre väder imorgon ...

blir det sämre än idag ...

så måste det betyda snö ...


vi var bjudna på skattjakt idag ...

skatten var målarpenslar ...

paletter ...

akrylfärg ...

målarduk ...

barnen fick måla en tavla ...

tillsammans ...

jätteläckert ...

nu ska mina målargrejer fram ...

har inhandlat akrylfärg ...

men inte blivit något mer av det ...

Min lilla stuga ...

ska bli min oas, atelje, skrivarstuga ...

önskar av hela mitt hjärta ...

att jag skulle ha mera tid ...

för min kreativa sida ...


slutade tidigt idag ...

så nu har jag bockat av ...

en massa på min lista ...

hämtat mitt körkort ...

inhandlat en present till Ludvig ...

skjutsat mina föräldrar ...

runt med bilen i kväll ...

så att de fått besöka växthuset ...

i det sommarfagra Lindesnäs ...

en tur genom byn ...

innan vi vände hemåt ...

en nöjd och glad mamma ...

fick jag ...

när jag ägnat 1½ åt umgänge ...

är det meningen att det jämt ska vara tidsbrist ...


pratat med min dotter ...

nu är hon sitt gamla jag ...

och Ludvig äter ...

hoppas vi får hem dem till helgen ...

vi längtar ...

vilken rikedom ...

två små killar ...

som förgyller vårt liv ...



Av Inger - 2 juni 2009 19:42


i natt kunde jag sova gott ...

men vaknade vid 03 ...

regnet verkligen vräkte ner ...

fått en hel del regn idag ...

gräset börjar gro ...

vilket är skönt ...

har just tittat till grönsakslandet ...

där växer det också ...

sallad som är ätbar snart ...

gott ...

verkligen nyttigt med regn för grödan ...

men det för med sig en massa annat också ...

mygg har det kommit ...

och knott nu i kväll ...

det är inte trevligt ...

förstör sommaren ...

även om det inte brukar vara ...

så mycket här där vi bor ...


min dotter har piggnat till ...

skönt ...

det är bra med Ludvig ...

det känns också bra ...

att de får vara kvar ett tag ...

behöver komma iform igen ...


hoppas på bättre väder i morgon ...

men ser inte så lovande ut ...

vi är bjudna på Skattjakt ...

till prästgården bredvid ...

alltid roligare med uteaktiviteter ...

om solen skiner ...


nu blir det ...

Äntligen hemma ...



Av Inger - 1 juni 2009 21:13



efter en riktig pärs ...

för både mamma och pappa ...

så har han anlänt ...

vår andra lille prins ...

en stor liten kille ...

på 4 600 gr ...

med namnet Ludvig ...


vi kunde inte hålla oss ...

en kvällstur på 17 mil ...

blev det ...

för att titta på Liten ...

mormor, morfar, morbror och farmor ...

farfar hann precis åka på mässa ...

innan Ludvig gjorde entré ...

redan en stor kille ...

som om han var en månad ungefär ...

kläderna som fanns med ...

var för små ...

men min dotter var ...

långt ifrån matchform ...

skönt att den lilla familjen ...

hade eget rum ...

och får stanna tillsammans ett tag ...


ikväll ska vi sova ...

blev dåligt med det inatt ...

hade svårt för att sova ...

när vi inte hörde nåt ...

vaknade med ett ryck 01.30 ...

av telefonen ...

då var det äntligen över ...

sen hade jag svårt att somna igen ...

så den här dagen har varit seg ...

hade dessutom ...

utvärderingsdag ...

och behövde vara skärpt ...

men nu längtar jag till sängen ...


ha det bra ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards