Nuärjagmormor

Alla inlägg under september 2008

Av Inger - 10 september 2008 21:05


halvtid i matchen Sverige - Ungern ...

publiken buade när halvtidssignalen gick ...

och det gör jag också ...

så katastrofdåligt spel ...

segt, långsamt, hafsigt och var är kantspelet ...

när man är fem man på mitten borde det finnas spel på kanten ...

men icke ...

Zlatan och Henke totalt ofarliga framåt ...

nu är det läge för förändring i ledningen också ...

så tråkigt spel ...

behövs nya spelare också tycker jag ...

fler med framtiden för sig ...

de verkar inte ha kul när de spelar ...

och det måste man ha ...

för att kunna göra sitt bästa ...


arbetsdagen har innehållit mycket uteverksamhet ...

hyfsat väder, inte så många regnstänk ...

letat efter Pippis guldpengar ...

fick en jättekul temaväska från biblioteket ...

spelat Astrid Lindgren visor hela eftermiddagen ...


i morgon blir en vanlig dag ...

hoppas jag ...

behöver samla ihop en del trådar känner jag ...


Oscar kom och hälsade på oss på förskolan idag ...

det står inte på förrän han kommer på riktigt ...

blir en ny situation ...


ska titta klart på fotbollen ...

om jag orkar ...

nu måste det till en uppryckning ...

Zlatan borde kunna dra med sig de andra ...

men hans storhet syns inte i landslagströjan tycker jag ...


go kväll ...


Av Inger - 9 september 2008 20:05



det är jättekul att leka i en pappkartong ...

behöver inte vara dyra saker ...


en långpromenad efter jobbet ...

men vi fick gå hem efter regnstället så klart ...

efter en god kycklinggryta med jordnötter ...

så har jag tagit tag i trädgårdslandet ...

inte så kladdigt trots allt ...

timjantuvorna som kom fram under allt annat ...

var frodiga som bara den ...

och doftade underbart ...

tråkigt att det är höst nu ...

och alla kryddor går i vila ...


får fortsätta en annan dag ...

trädgårdsarbete tar på ryggen ...

ser i allafall ut att bli bättre väder till helgen ...

i morgon blir det utedag på fm ...

jag tror att Pippi har hittat på nåt ...

tappat sina guldpengar mm ...

Blom och Dunderkarlsson har nog varit i farten ...


i dag fyller vår kattfröken 6 år ...

och hon blir bara keligare för varje dag som går ...

hon har stenkoll på om någon tänker sätta sig ner ...

vips så är hon uppe knät ...


tror jag ska titta på lite OS-idrott ...

det bara ramlar in medaljer nu ...

i morgon blir det fotboll ...

en nytt lidande skulle jag tro ...


ha det ...

Av Inger - 8 september 2008 19:58


just nu är mitt regnställ ...

både på jobbet och hemma ...

kom just hem från en längre promenad ...

i regnet ...

skön luft ...

mycket syre ...

men med rinnande mascara ...


besökt bibblan idag ett par gånger ...

först i barnbokslandet ...

sen i vuxenvärlden ...

hittade en ny bok av Björn Hellberg ...

Nattvandraren ...

men har en annan på gång just nu ...

En shopaholic säger ja

av Sophie Kinsella ...

en ganska kul bok men långt ifrån min värld ...

huvudpersonen spenderar fruktansvärt mycket pengar ...

och planerar giftermål ...

kan bara inte bestämma var, i England el USA ...

helt skilda världar ...

 det är det här som är bra med regnigt väder ...

att det är helt OK att ligga och läsa ...


sen har jag en efterlysning!


någon som är i behov av några hundra liter vatten ?

i slutet av juli ...

när vi hade 32 grader varmt ...

var det en bristvara ...

men nu ...


nu blir det en dusch ...

och sen en god stund med Rebecca Bloomwood ...

shopaholicen ...


Godnatt ...


Hörde just att Oscar varit ute och kollat på vildsvin ...

de hade lyckats få syn på dem ...

bläää ....

Av Inger - 7 september 2008 16:20


 

kom just hem från skogen ...

regnat i dag med ...

men med regnställ så fixar det sig ...

plockat en hink lingon ...

nu får det räcka med samlande ...

passade på att kolla efter svamp ...

hittade ingen som var ätlig ...

men fotade en jättevacker ljungtuva ...


eftersom det bara regnar ...

så blev det stök inne ...

städat undan lite kläder ...

i varierande storlekar ...

ska lämna lite här och där ...

städat i garageförrådet ...

letat efter lite leksaker till Oscar ...

plockat undan en del baby-leksaker ...

stora karlen vill ha lite mer utmaningar ...

i går var det jättekul att sitta i en kartong ...

dammat lite och fräschat upp ...

lite höstligare ljus framme ...

känns mysigare med lite mörkare färger ...

plockat in smågrejerna från altanen ...

alla dynor behövde torkas i pannrummet ...

usch vad det är fuktigt ute ...

skickade ut mannen i huset ...

för att tömma alla blomkrukor ...

pelargonerna får stå ute tills det blir kallt ...

ska försöka övervintra en del av dem ... 


nu ska jag sätta in kort i album ...

göra färdigt Rom-boken ...

det är ganska skönt för välbefinnandet ...

att kunna avsluta alla projekt ...

tänkte också sy en kudde ...

av min äntligen färdigställda virkade duk ...

får se hur jag lyckas ...


ha en fortsatt skön söndag ...

Av Inger - 6 september 2008 22:22

Hittade adressen till ett personlighetstest på en blogg ...

Det här blev mitt resultat ...

Stämmer ganska bra tycker jag och dessutom finns mitt yrke också bland

karriär förslagen ... men även mitt drömyrke finns med på listan ...

Testa dig gärna, tog inte många minuter ...


http://se.41q.com/

Din personlighetstyp:

Tystlåtna, vänliga och samvetsgranna. Pålitliga. Sätter oftast andras behov framför sina egna. Stabila och praktiskt lagda. Värdesätter trygghet och traditioner. Välutvecklat sinne för form och funktion. Uppmärksamma på detaljer i det sociala samspelet. Extremt lyhörda för andras känslor. Vill vara till nytta för andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Inredningsdesigners, designers, sjuksköterskor, administratörer, operativa chefer, sekreterare, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, juristassistenter, präster, kontorsansvariga, affärsinnehavare, ekonomibiträden, hemmafruar/hemmamän, trädgårdsmästare, kuratorer, familjerådgivare, hälsovårdspersonal, bibliotekarier, medicintekniker.

Hör gärna av dig och berätta hur det gick ...


Av Inger - 6 september 2008 20:51


vaknade med huvudvärk ...

då är det risk att det håller i sig hela dagen ...

fick ner en macka till kaffet ...

sen fick jag lägga mig en stund till ...


blundade en halvtimme ...

släppte inte ändå ...

en promenad till Shell ...

inhandlade en godispåse spel ...

till min årfyllande pappa ...

dit och fikade på förmiddagen ...

hem för en snabb lunch ...

sen full fart till Ludvika ...

för att kolla på ännu en måstematch ...

såg att vi hade en halvtimme på oss ...

så det blev en snabbis in på Lindex barnavd ...

O behövde strumpbyxor ...

klent utbud för killar ...

det blev långkalsonger i stället ...

med elefanter på ...

alla kläder hade fem myror är fler än fyra elefanter-tema ...

och riktigt hemska färgkombinationer ...

70-tal ...

kom till matchen ...

precis i tid ...

tråkigt spel i första halvlek ...

dessutom underläge med 0-1 ...

urtråkigt väder ...

regn så klart ...

tur att jag tog med en filt ...

bra att linda in Oscar i den ...


i andra trummade IFK på ...

O:s moster kvitterade trodde vi ...

blev bortdömt för offside ...

men till slut vann IFK med 3-1 ...

moster gjorde ett snyggt frilägesmål ...


två glada målskyttar ...


innan hemfärd ...

besök på Willys ...

mamma bunkrade barnmat ...

många olika rätter att välja på ...


väl hemma blev det kebab ...

hemlagad ...

tittat på fotbollen ...

0-0 ...

urtråkig match ...

och ett klent resultat ...

bara att ta nya tag, grabbar ...


i morgon tänker jag göra vinter på altanen ...

ta in dynor ...

slänga blommor ...

har inte suttit där sen v 31 ...

då tog sommaren slut ...

regnat i fem veckor ...

och ser ut att fortsätta i samma spår ...


ha det ...


PS. huvudvärken släppte ...

kanske tack vare all friskluft ...

Av Inger - 5 september 2008 22:30


ännu en dag med regn ...

nu är det så tråkigt så det är inte sant ...

har så mycket som ska göras ut ...

men, men vädret tillåter ingen större aktivitet ...


en vääääldigt lugn dag på jobbet ...

efter planeringen ...

hanns det med en massa förberedelser ...

det var bra ...


hem och hackade grönsaker till tacos ...

hade bjudit två matgäster ...



att det går ner så mycket grönt till tacos ...

när det är så svårt att få grabbarna att äta grönsaker annars ...

mätta och belåtna ...

tog vi en tur runt Närsjö ...

skulle kolla om vi såg något vildsvin ...

har dykt upp i våra trakter nu ...

jag tycker att det är ett otäckt djur ...

vill inte att det blir en fast stam här ...


Oscar kom en sväng ...

hade grattat sin farmor på födelsedagen ...

tog sig ett dopp i badkaret innan läggdags ...

i morgon blir det uppvaktning på andra sidan ...

min pappa fyller år ...

en sväng dit innan vi åker på fotboll ...


har fått en ny tidning idag ...

så det blir lite kvällslektyr ...

Allt i hemmet är alltid idégivande ...




tittat på lite friidrott ...


Av Inger - 4 september 2008 21:41


när jag fick ett mail idag ...

från en kollega på en annan förskola ...

hon skickade så fina ord ...

angående mitt framförande igår ...

berättade om våra inskolningsrutiner ...

lite pirrigt att tala inför en skara kollegor ...

men känner att jag hela tiden växer ...

tack vare mina kurser ...

de har jag dagligen nytta av ...


förmiddagen innehöll utedag på gården ...

vi lekte tafatt-lekar ...

och hade en hinderbana ...

verkligen roligt att se barnens utveckling ...


eftermiddagen har bestått av måsten ...

dammsugning och golvtorkning ...

ibland bara måste man ...

sen var det dags för frisörbesök ...

en trevlig upplevelse ...

vi har en ny frisör i byn ...

säkert 20 år sen sist ...

kul med utökning av servicen ...

lycka till Carro ...

 jag blev jättenöjd ...


mindre nöjd blev jag ...

när jag upptäckte att uppdateringen av panda-antivirus ...

står still igen sen igår ...

vi fick det ju att funka i fredags ...

nu helt plötsligt är det fel koder ...

hur det nu kan bli det bara så där ...

blir så irriterad ...

det kostar ju faktiskt en del pengar att ha det ...

då kräver jag att det funkar också ...

har skickat ett mail ...

få se om jag får nåt svar ...


nu är det godnatt känner jag ...

får sova lite längre i morgon ...

skönt ...


zzzzzzzzzz



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards