Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 18 juli 2022

Var är sommaren ...

Av Inger - 18 juli 2022 22:12


en kall väderlek ...

rapporter om 3-5 plusgrader ...

under några nätter ...

det har blåst kall nordvästlig vind ...

strumpor på ...

och solen har inte visat sig ...

men nu verkar det bli varmare igen ...

jag får panik ...

livet känns ganska trist just nu ,,,

behöver en ljuspunkt ...

känner jag ...


ingen stor växtlighet ...

mina grönsaker är ynkliga ...

måste byta plats till nästa år ...

jorden verkar vara utarmad ...

jordgubbarna har levererat ...

så det blir en utökning ...

 av plantor ...


 

första omgången jordgubbar ...

var fantastiska ...

den största gubben vägde 42 gram ...

stor som en tänksticksask ...



 


sandlådan har gjort sitt ...

nu är den tömd och pyfylld med jord ...


 


bad vid sjön ...

med hela ligan ...

23 grader i vattnet ...

och det bombades som förr ...


 


här är det Molly och Hampus som hoppas i ...

jag rycker till när jag ser kortet ...

Molly är en kopia av mamma Emma ...

på den här bilden ...


 


hoppat av i Heden några gånger ...

och promenerat fram till stugan ...

längs strandvägen  ...


 


Ingmarsspelen hade tur med vädret ...

regnade på förmiddagarna ...

men varmt och skönt ...

under förställningarna ...


 


bygget vid verkstaden går vidare ...

snart dags för gjutning ...


 


kantarellerna börjar visa sig ...

ser att några börjar plocka hjortron ...

och snart blåbär ...

en hink blåbär står högt på önskelistan ...


loppisen rullar på ...

sitter där och löser korsord ...

och läser ...

medan jag väntar på kunder ...

många tittar in ...

och det har försvunnit en hel del ...

även om jag önskar att det vore mer ...


rensning i kyl och frys fortsätter ...

behöver ha lite hål ...

för att få i lite mera bär ...

ska inte ha en massa som jag inte använder ...

så nu äter vi av det vi har ...


dansbandsveckan i Malung ...

har börjat ...

så nu gäller det att ha loppisen öppen ...





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards