Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 27 april 2022

Nytt till trädgården ...

Av Inger - 27 april 2022 20:16


 


heldag i Vansbro ...

passade på att handla lite extrapriser ...

innan jag åkte hem ...

hittade dahlior på COOP ...

orkar inte förboka och skicka efter ...

köpte en ifjol ...

och den blev jättefin ...

vet inte om det blir något av mina övervintrare ...

så nu har jag några i allafall ...


skulle önska att jag ...

kunde plocka ut lite på altanen snart ...

men det är forfarande några minusgrader ...

när vi vaknar ...

så det får vänta än ...

måste lägga ner lite kärlek på tomaterna ...

omplantering ...

under helgen ...


en glad överraskning på fb ...

vann en bok i en utlottning ...

jobbrelaterad ...


 


jag var kaninvakt hela helgen ...

familjen Z besökte Funäsdalen ...

åkte skidor, slalom ...

och träffade skidlandslaget ...

gudomligt väder hela vistelsen ...

Milton höll tillgodo med mig ...

jag är lite kaninrädd ...

men det gick riktigt bra ...


älven har ökat under värmeböljan ...

för att sjunka den här veckan ...

men det kommer nog en omgång till ...

fortfarande snö i fjällen ...

men det är bra ...

när inte allt kommer på en gång ...

mannen och jag ...

gick strandpromenaden ...

när vi kollade till Milton ...


 


en tur till Utanhed ...

där vi tillbringat mycket tid ...

när tjejerna bodde där ...


 


det har gallrats på träd ...

så nu såg man fäboden ...

på andra sidan älven ...

synd att man måste använda järnvägsbron ...

för att ta sig över ...


det börjar röra sig landen ...

gräslöken är ganska stor ...

rabarbern tittar fram ...

tulpanerna blommar snart ...

och min spenat i kallsådden ...

är snart ätbar ...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards