Nuärjagmormor

Alla inlägg den 26 maj 2021

Av Inger - 26 maj 2021 20:16


å vilken kylig vecka ...

det har regnat ...

varit mulet ...

och är kyligt ...

inte sköna maj direkt ...

lovas värme på fredag ...

vi får väl se ...

känner mig rätt ledsen ...

när vår bästa årstid ...

bara rinner iväg ...

med täckjacka, stövlar och vantar ...

fortfarande ...


Oscar är frisk ...

gått till skolan igen ...

resten av familjen har testat igen ...

så nu hoppas vi att det är över ...


det är snorigt hos oss ...

precis som förra året ...

älven är hög ...

men på väg nedåt ...

regnat en hel del ...

men inte så mycket som på andra ställen ...


nu väntar vi på värmen ...

mina dahlior är gigantiska ...

och jag ser några knoppar ...

tomaterna borde få komma ut snart ...

men det är så kyligt ...

ska handla blommor i helgen ...

på vår lokala butik ...

alltid så fina sommarblommor ...

är det varmt på lördag ...

öppnar jag nog loppisen igen ...

sen måste vi nog till stugan ...

för att kolla till lomen ...

igen ...


naturupplevelse ikväll ...

en tur till Gräsberget ...

och då får vi se en älgfamilj ...

mamma, två små kalvar ...

den ena stod i diket ...

så söt och så rangliga ben ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards