Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 25 november 2021

Politik och sjukgymnastik ...

Av Inger - 25 november 2021 19:15


ny statsminister ...

som avgår ...

Mp kliver av regeringen ...

puh ...

jag är mån om vår jord ...

jag försöker göra det jag kan ...

- kastar ingen mat 

- köper sällan nytt 

- cyklar el går till jobbet 

- handlar på hemmaplan 

med andra ord så är jag rätt tråkig ...

men här på landsbygden ...

så klarar vi oss inte utan bilen ...

avstånden är långa för elbilar ...

kanppt en laddstation i hela kommunen ...

bussarna är anpassade för skoltider ...

vi har långt till det mesta ...

sjukvård, tandvård, ja det mesta ...

varje familj har två bilar ...

för att fixa jobb, förskola och fritid ...

det börjar bli dyrt ...

att ta sig till jobbet ...

för många ...

det är klart att vi måste förändra våra vanor ...

men bördan måste delas av alla ...

och vi måste bli lyssnade på ...

när våra kommunpolitiker ...

lyfter frågor högre upp ...

det känns inte så just nu ...


fick en återbudstid vid sjukgymnasten ...

lite övningar att göra hemma ...

inga stora skador ...

men ev inflammation ...

fick lite tips ...

som jag ska följa ...


i morgon tar jag min 6 juni kompensation ...

så skönt att vara ledig ...

trots att jag sa ...

att jag shoppar lite ...

så tar vi en tur till Borlänge ...

ibland är det kul ...

att gå runt och klämma på saker ...

som inte finns här hemma ...

och framför allt luncha ute ...

innan coviden slår till igen ...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards