Nuärjagmormor

Alla inlägg under juni 2021

Av Inger - 6 juni 2021 21:46


nu har vi haft sommar ...

i över en vecka ...

alldeles, alldeles ljuvligt ...

vi har varit ute hela veckan ...

i torsdags bjöd vi till 120 års fest ...

min kollega fyllde år ...

strax före jul ...

och jag fyllde i april ...

men vi inväntade uteväder ...

för att bjuda våra kollegor ...

på mat och en trevlig kväll ...

och trevligt blev det ...

perfekt väder ...

lånade folkparkens uteservering ...

som ligger alldeles intill älven ...

en helt ljuvlig kväll ...

varmt, soligt, myggfritt ...

och så roliga kollegor ...


       

min kära kollega ...

lämnar oss tyvärr ...

och slutar att jobba ...

nästa gång är det nog min tur ...

tar en termin i taget ...


loppis i lördags ...

kom en hel del besökare ...

trots värmen ,,,

själv sitter jag utanför ...

när hugade spekulanter besöker loppisen ...

därför passar jag på att ha öppet ...

när vädret är bra ,,,



 


på eftermiddagen åkte vi till sjön ...

fick besök av alla barnbarn ...

det badades och fikades ...


 


idag har jag rensat blomland ...

tvättat ...

och på em blev det fix vid stugan ...

lite städning ...

stugan är så liten ...

och familjen är stor ...

så det blir rätt rörigt när vi är där allihop ...

mannen oljade klart ...

trappor och möbler ...

jag tvättade plastmöbler i sjön ...

vi tvättade stugan ...

som blir svart av alla träd ...

under vintern ...

blev så fint ...

tog med lite blommor ...

så nu är det hemtrevligt ...


       


ser ni skillnaden ...


juni har börjat lika bra som maj slutade ...

men nu väntas lite regn ...

tråkigt men det är nödvändigt ...

nu är det väldigt torrt ...


bilder från månaden maj ...


 







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards