Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 november 2020

Av Inger - 2 november 2020 20:12


 


en trökmånad till ända ...

har aldrig gillat oktober ...

förutom att min äldsta dotter ...

fyller år den här månaden ,,,

i år har den varit superdålig ...

fint väder de första dagarna ...

sen har det regnat, snöat, blåst och regnat igen ...

inte många solminuter ...

grått, grått, grått ...

+ 13 grader idag ...


covid19 tar fart ...

och kryper närmare oss ...

tycker det är jätteotäckt ...

när man inte vet ...

hur drabbad man blir ...


höstflod ...

är inte heller så trevligt ...

jöttemycket vatten ...

i älven och Nåsen ...


               


helgen var trist ...

höll mig mest inomhus ...

ont i huvudet ...

har dragit ner på kaffet ...

tycker jag sover bättre ...

men det gäller att dra ner i lagomt tempo ...

för att slippa abstinens ...

en liten slurk på em ...

väldigt gott ...

men nu dricker jag en kopp te ...

framför tv:n ...


mina halvfärdiga virkprojekt ...

har fått en nytändning ...

nu ska jag göra färdigt ...

så att jag kan checka av ...

och börja med nytt ...


 



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards