Nuärjagmormor

Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av Inger - 17 oktober 2020 20:22


 


nu har jag fått min fågeltall ...

med talgbollar och nötter ...

struntar i frön som skräpar ...

och drar till sig möss ...

rofyllt med pippisar utanför fönstret ...

under alla Sagaår ...

så har jag struntat i fåglarna ...

ville inte bjuda in henne till fågeljakt ...

men vad hon skulle ha legat i fönstret ...

tittat, tuggat och lurat ...

tyvärr har den vackraste av dem alla ...

visat sig idag ...

domherren betyder snö om några dagar ...

det är varning för snöfall på tisdag ...


idag har vi fixat utomhus ...

mannen har servat gräsklipparna ...

tagit reda på löven ...

jag har lagt ut granris ...

på mina favoritblommor ...

ställt in trädgårdsmöbler ...

fixat roshäcken vid sonen ...

pantat burkar i mängd ...

från givmilda bybor ...

kastat skräp ...

stängt vid stugan ...

och plockat hem tvätt ...

känns lite trist ...

när vi hittade muslortar på altanen ...

äckligt ...

även om det är en bagatell ...


riktigt kyligt i morse ...

men blev en vacker dag ...


   


nyponen är det enda som lyser just nu ...

så vackra i solskenet ...


nu har jag bara olivträden kvar ...

får bo på altanen ett tag till ...

innan de flyttas in i garaget ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards