Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2014

Av Inger - 16 juli 2014 22:08


efter några förmiddagsskurar ...

så fick vi en kanondag ...

männen har grävt upp gården ...

ser ut som en krigszon ...

men det ska väl bli bra snart ...

Alice och Oscar ...

"badade" i en jordhög ...

då var de väldigt sams ...


jag har slöat på altanen ...

lyssnat på radio ...

läst bok ...

gosat med Saga ...


gänget drog till stugan ...

Ludvig skulle bada och fiska ...

jag doppade mig ...

lite kallt men uppfriskande ...


 

ingen fisk ...

men lite trädmete, bottennapp och tomma krokar ...


 

Mollys favoritläge ...


 

inte en rörelse på sjön ...

guddomligt vackert ...


igår tog vi en kvällstur till Uppsälje ...

bla till Trolltjärn ...

 


bad imorgon ...

om vädret håller i sig ...



 


Av Inger - 15 juli 2014 17:58


 


potatisen blommar ...

snart kan vi skörda egen potatis ...

bland det godaste som finns ...


några röda hallon i häcken ...

och vinbären lockar fåglarna ...


 

har uppdaterat trädgården ...

lite rensning ...

och skörd att dill och persilja ...

sommarblommorna börjar blomma ...


fick ett samtal från sjukgymnasten ...

det var tur att hon ringde ...

för kallelsen kom idag ...

visade upp min onda arm ...

är nog en ...

frusen skuldra ...

fick lite övningar ...

som jag ska göra ...


blev en rätt ok dag ...

trots hotande regn ...

runt omkring oss ...

men imorgon ...

kommer finvädret igen ...





Av Inger - 15 juli 2014 09:09


måndagen bjöd på ...

mera sol än utlovat ...

men idag är det mulet ...

det rivs och grävs ...

vid huset ...

Ludvig och Oscar ...

jobbade hela dagen ...

tjejerna ...

fick leka hos mormor ...

bla vid stugan ...

hämta vatten i sjön ...

att leka med ...

är toppen ...

avslutade med ...

homemade pizza 


 

här ska det bli ...

ett nytt kök ...


ha en fin tisdag ...


Av Inger - 13 juli 2014 22:17


nu blev det kyligt igen ...

det gillas inte ...

jag fryser ...

när det går under 20 grader ...

en söndag ...

med full rulle ...

matlagning ...

lek ...

rivning av kök ...

mm ...


 

ett boktips igen ...

en riktig feelgoodbok ...

med många människoöden ...

sammanflätade ...


VM-finalen i fotboll ...

går mot sitt slut ...

få se hur det slutar ...




Av Inger - 12 juli 2014 22:29


 

idag ...

en av de finaste dagarna ...

i sommar ...

följde vi Henke ...

på hans sista resa ...

en väldigt vacker stund ...

med många tårar ...

gripande sånger ...

Camillas fina tal ...

som kändes så rätt ...

och många, många vänner ...


huvudvärken ...

kom som ett brev på posten ...

vanligt när jag gråter ...

mannen började riva ...

i huset ...

och jag vilade mig ...

vi besökte stranden ...

på em ...

säkert 25 grader ...

i sjön ...


semestertider ...

betyder bokläsning ...


 

den här kan jag varmt rekommendera ...

har sträckläst den ...

för jag ville så gärna ...

få veta sanningen ...


nu är det fotboll ...

som gäller ...

chockstart av Holland ...

Av Inger - 10 juli 2014 22:52


 

en fantastisk solnedgång ...

över Dammsjön ...

när vi hälsade på ...

Molly och Ludvig ...

som semestrade där ...


kvällsbad ...

i 25 graders vattentemp ...


   


Ludvig har kommit på ...

hur kul det är att cykla ...

och att fiska ...

farfar skulle komma med mask ...

i morgon ...

så nu väntar vi på ...

storfirren ...


en fantastisk varm torsdag ...

29 grader i skuggan ...

kokat mera rabarbersaft ...

det är nog det enda ...

ansträngande jag gjort idag ...

ett ljuvligt kvällsbad ...

vid Nåsen ...

simmade några längder ...

tror att det är bra för armen ...


jag älskar det här vädret ...

livet är lätt att leva ...

när det är varmt ...


ha en fin onsdag ...

Av Inger - 10 juli 2014 00:20


hann bli en ny dag ...

innan jag kom in på bloggen ...

blev bjuden på ett glas vin ...

hos grannen ...

två trevliga timmar ...

medan kvällsmörkret föll ...

kom in lagom för att se ...

förlängningen ...

i fotbollssemifinalen ...


en väldigt ljuvlig dag ...

har vi haft ...

säkert närmare 30 grader ...

vill inte göra många knop ...

tvättade ett tjockt täcke ...

som torkade på några timmar ...

badade i Nåsen ...

23 grader idag ...

simmade en stund ...

gick bra om jag tog det försiktigt ...

en slappstund ,,,

med en bok ...

på altanen ...

Oscar och Alice ...

kom tillbaka från Stockholmsturen ...

så nu drar husrenoveringen igång ...

på riktigt ...


ett loppisbesök ...

på em ...

en promenad i värmen ...

blev det också ...





Av Inger - 8 juli 2014 22:13


en härlig sommardag ...

Ludvig och Molly ...

dök upp med pappa ...

fick datasupport ...

och de fick bräderna hyvlade ...

lasagnen ...

jordgubbar och glass ...

slank ner i magarna ...

vi hälsade på pappa ...

på em ...

la mig på altanen ...

med en bok ...

då kom åskan ...

och regnet ...

så mysigt ...

att ligga där ...

under täcket ...

och lyssna på ovädret ...

som drog förbi rätt snabbt ...

ser ut som att värmen blir kvar ...

några dagar till ...

jag älskar 28 grader ...


 

nu ikväll ...

kom dimman smygande ...

riktigt trollskt ...

och vackert ...


resten av kvällen ...

är det VM-semifinalen som gäller ...





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards