Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Sommarvädret ...

Av Inger - 27 maj 2012 21:36


  

har lyst över oss ...

idag också ...

målade altanen en omgång ...

på fm ...

och samtidigt ...

lyssnade jag på radio ...

Mannheimer & Tengby ...

vi fick en beskrivning av ...

hur man ska uppföra sig ...

när man besöker Rivieran ...

att se framemot ...

en solsemester ...

ta det lugnt ...

och bara njuta ...

fel, fel,  fel ...

man ska hålla sig i skuggan ...

jobba med datorn ...

absolut inte turista ...

ett dråpligt inslag ...

men säkert väldigt sant ...

och tänkvärt ...

om man inte vill sticka ut ...

nu är det ju tur ...

att jag inte tänker semestra där ...

alldeles för många måsten ...

att leva upp till ...


inte ägnat den här dagen ...

en tanke ...

förrän sonen föreslog ...

att vi skulle gå och äta glass ...

hos Annas ...

tycker att Mors dag ...

är ett onödigt påfund ...

som ställer krav på samvetet ...

men tack för glassen ...

  

vi fick sällskap av ...

Alice och mamma ...

som följde med oss hem ...

rensade kylskåpet ...

på grönsaker ...

och lite annat ...

som vi intog under pilen ...

vi har njutit av det underbara vädret ...

hela helgen ...

det känns trist ...

att det ska bli kyligt ...

i slutet av nästa vecka ...

kan väl inte vara så illa ...


målade en tredje gång ...

nu är jag jättenöjd ...

med resultatet ...

pimpningen av altanen ...

får vänta tills det blir fint väder igen ...

tvingade mig själv ...

ut på en joggingtur ...

länge sen sist ...

skönt efteråt ...

som vanligt ...


ha en bra vecka ...





 
 
carri

carri

28 maj 2012 12:36

tycker också att morsdag är en onödigt påfund... men ändock så blir jag så glad när barnen uppskattar mig den dagen = )

http://carri.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

28 maj 2012 16:20

Jag firade mig själv igår, tog med mig Ludde och fikade på mitt favoritfik. Läste en bok och tittade på folk, ibland är det skönt med egentid. Tyckte nog gubben oxå för han var ute med bågen;)
Hoppas du oxå får en fin vecka!
kramen!

http://susidus.minatankar.nu

Inger

28 maj 2012 19:08

Det gjorde du rätt i! Egentid är en bristvara ...

kram Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards