Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Tur att det var torkväder ...

Av Inger - 4 april 2012 20:31


igårkväll ...

blev det cirkus i Utanhed ...

både ...

Alice och Oscar ...

däckades av magsjuka ...

det vidrigaste av vidrigt ...

speciellt för små barn ...

gissa om mor i huset ...

har fått tvätta idag ...

6 maskiner ...

tur att det varit bra torkväder ...


själv har jag ...

varit på möte hela dagen ...

och hann med ...

att träffa mamma ...

innan jag åkte hemåt ...

en snabbhandling ...

och hem för att fixa middagen ...

nu är det total idétorka ...

vad det gäller kvällsmat ...

och dessutom tomt ...

i frysen ...

när det gäller ...

sånt som fixas till snabbt ...

en snabb promenad ...

runt byn ...

lite kvistkrattning ...

innan ...

Bygglov ...

skärtorsdag imorgon ...

mycket på under fm ...

Oscar är arg ...

för att han missar ...

påskfirandet ...

och att leka med J ...


ha en bra flygtur i morgon ...

skulle tro att kvastarna ...

är redo ...




 
 
Ingen bild

Love

5 april 2012 19:05

Fy bubblan för magsjuka hoppas det gick över fort på småtrollen.
Vi har hållit oss friska tack o lov men förkylningar och annat elände härjar hos grannarna.
Lyckost är du som varit i Sälen med din fyrklöver. Korten på dom är härliga att se. Jag ler med hela ansiktet när jag ser dom.
Jag går verkligen i väntans tider men i morgon vet jag lite mer om husförsäljningen.
Ute lyser urnorna med påskliljor, snödroppar och penseer. Hoppas dom överlever morgondagen då vi ska få snö och blåst.
Bra att vi bor kvar när nya familjemedlemmen ska bli rumsren. Hon är faktiskt duktig och sover hela natten i min säng men sen är det bråttom ut. På med morgonrocken och foppatofflorna. Tur ingen ser mig.
Det blir ingen färd till Blåkulla i år så jag kan inte kramma om dig där. Skickar en kram på detta sätt istället och önskar dig och de dina en riktigt fin påskhelg.

Inger

5 april 2012 19:10

Jag håller tummarna för att försäljningen går i lås, har man bestämt sig så är det skönt att få det gjort.

Glad Påsk/kram Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards